Pazar 24.03.2013

Türk sanatı Dubai'yi fethetti

Körfezli dolar milyarderlerinin sanata ilgisi artınca Türk sanat piyasası Dubai'deki fuara akın etti. Lüksün ön planda olduğu fuarda milyon dolarlık eserler alıcı buldu

Enerji, inşaat ve lüks markaların üssü konumundaki Körfez'de sanat moda oldu. Son birkaç yılda bölgede dünyaca ünlü ressamların eserleri vitrine çıkmaya başladı. Petrol milyarderi işadamlarının malikânelerini milyonlarca dolarlık tablolar süslüyor. Geçen yıl şubat ayında Katar Kraliyet Ailesi, Paul Cezanne'nin "İskâmbil Oynayanlar" tablosuna 250 milyon dolar vererek bölgede başlayacak sanat baharının sinyalini vermişti. Petrol ve doların buluştuğu Körfez'de artık sanat eserleri ekonomiye yön verir hale geldi. Getirisiyle altın, döviz, bono veya fonları geride bırakan sanat eserlerinin peşinde koşan Rus, Asyalı ve Hintli işadamları, sanatın bölgesel üssü Dubai'de açık artırmalardan çıkmıyor, fuarlarda boy gösteriyor.
HEDEF VARLIĞI ÇEKMEK

Akbank da bu hızlı değişime kayıtsız kalmadı. Geçen yıl Dubai'de şube açan banka, bu yıl da Dubai Sanat Fuarı çerçevesinde Contemporary İstanbul ve Zorlu Center'la birlikte resepsiyon düzenledi. Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde düzenlenen resepsiyon, Türkiye'nin ve dünyanın önde gelen koleksiyonerleri, küratörleri ve uluslararası basın mensuplarını bir araya getirdi. Akbank Özel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Saltık Galatalı, bölgenin kendileri için önemini şöyle açıkladı: "Potansiyeli çok yüksek olan Körfez'deki müşteri varlıklarını ülkemize çekebilmek ve gayrimenkul yatırımlarını kredilendirmek başlıca önceliklerimiz arasında. Halihazırda bu bölgede 50 milyon liralık varlık girişi sağladık. Ancak buradaki büyüklüğümüzün 2013'te 250 milyon TL seviyesine ulaşmasını hedefliyoruz." Öte yandan bu yıl 7-10 Kasım'da gerçekleşecek olan Contemporary İstanbul, Türkiye'yi sanatın çekim merkezi haline getirmek için çalışmalarına da devam ediyor. 8'incisi düzenlenecek olan Contemporary İstanbul, dünya ve Türkiye'den galeri, sanatçı, koleksiyoner, sanat kurumu yöneticileri ve sanatseverleri bir araya getirecek.
AVRUPA VE AMERİKALILAR DA KATILDI
İstanbul ve Dubai'nin sanatta iki yükselen pazar olduğunu söyleyen koleksiyonerler, büyük alımlar gerçekleştirdi. Sadece Körfez ülkelerinden koleksiyonerler değil Avrupa ve Amerika'dan da önemli alıcılar fuarı gezdi.
ORTADOĞU SANATÇILARI SAHNEDE
Art Basel, Art Basel Miami Beach, Frieze gibi dünyanın en önemli fuarlarını gezen alıcılar bu yıl rotalarını Dubai'ye çevirdi. Bunun başlıca nedeni orada gördükleri galeriler değil Ortadoğu'dan katılan sanatçıların işlerini görmekti.
Beş Türk galeri katıldı
Dubai Çağdaş Sanat Fuarı'na 29 ülkeden 76 galeri, 500'ün üzerinde sanatçıyla katıldı. Türkiye'yi Galerist, Mana, NON, Rampa ve Rodeo gibi yerli galerileri temsil etti. Bu galeriler Haluk Akakçe, Rasim Aksan, Elif Uras, Seza Paker, Ali Emir Tapan, Kutluğ Ataman, Erdem Ergaz gibi sanatçıların eserlerini tanıttı.
Suzan Sabancı Dinçer
Sanat iyi bir yatırım
Fuarda Akbank Yönetim Kurlu Başkanı Suzan Sabancı Dinçer ile de sohbet etme fırsatı yakaladık. Dubai'de özel bankacılık müşterilerinin olduğunu belirten Sabancı, sanatla bu müşterilere ulaşmanın öneminden bahsetti. Sanatın aynı zamanda iyi bir yatırım aracı olduğuna da değinen Suzan Hanım, "Ama bunu likiditeye çevirmek için beklemek gerekiyor" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.