Cuma 29.03.2013 00:00
Son Güncelleme: Cuma 29.03.2013 16:09

İhracat rakamları açıklandı

Şubat ayı dış ticaret rakamları açıklandı. Şubat ayında dış ticaret açığı 6,96 milyar dolar oldu.

Ocak-Şubat ayında dış ticaret açığı 14,26 milyar dolar olarak gerçekleşti.
İhracat Şubat ayında yüzde 5,8 artarak 12 milyar 435 milyon dolara, ithalat da yüzde 9 artarak 19 milyar 394 milyon dolara yükseldi.
Türkiye'nin ihracatı, bu yılın Şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 5,8 artarak 12 milyar 435 milyon dolar, ithalatı ise yüzde 9 artarak 19 milyar 394 milyon dolar oldu.
Dış ticaret açığı ise aynı dönemde yüzde 15,2 artarak 6 milyar 958 milyon dolara yükseldi.
İhracatın ithalatı karşılama oranı geçen yıl Şubat ayında yüzde 66 iken, bu yılın aynı ayında yüzde 64,1'e geriledi.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan 2013 yılı Şubat ayına ilişkin geçici dış ticaret verileri açıklandı.
Buna göre, Şubat'ta ihracat, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 5,8 artarak 12 milyar 435 milyon dolar, ithalat ise yüzde 9 artarak 19 milyar 394 milyon dolar oldu.
İhracatın ithalatı karşılama oranı geçen yıl Şubat ayında yüzde 66 iken, bu yılın aynı ayında yüzde 64,1'e geriledi.
Takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre; 2013 yılı Şubat ayında önceki yılın aynı ayına göre ihracat yüzde 9, ithalat yüzde 13,1 arttı. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ise; 2013 Şubat ayında bir önceki aya göre ihracat yüzde 6,2, ithalat yüzde 6,5 arttı.

EN FAZLA İHRACAT YAPILAN ÜLKE 1 MİLYAR 89 MİLYON DOLARLA ALMANYA OLDU

Türkiye'nin, AB'ye ihracatı Şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3,5 artarak 5 milyar 95 milyon dolar oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan geçici dış ticaret verilerine göre, AB'nin ihracattaki payı 2012 Şubat ayında yüzde 41,9 iken, 2013 Şubat ayında yüzde 41'e geriledi.
AB'ye yapılan ihracat, Şubat 2013'te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3,5 artarak 5 milyar 95 milyon dolar oldu.

EN FAZLA İHRACAT ALMANYA'YA

Almanya, 2013 yılı Şubat ayında en fazla ihracat yapılan ülke oldu. Bu ülkeye yapılan ihracat, 2012 yılı Şubat ayına göre yüzde 1,8 artarak 1 milyar 89 milyon dolar olurken, bu ülkeyi sırasıyla 851 milyon dolarla Irak, 682 milyon dolarla İngiltere, 606 milyon dolarla Birleşik Arap Emirlikleri izledi.

İTHALATTA İLK SIRAYI RUSYA ALDI

Rusya Federasyonu, ithalatta ilk sırada yer aldı. Bu ülkeden yapılan ithalat, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9,4 artarak 2 milyar 15 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Rusya'yı sırasıyla 1 milyar 876 milyon dolarla Almanya, 1 milyar 829 milyon dolarla Çin, 954 milyon dolarla ABD takip etti.

İHRACATTA MOTORLU KARA TAŞITLARI VE AKSAM PARÇALARI İLK SIRADA

Fasıllar düzeyinde en büyük ihracat kalemi, 2013 Şubat ayında 1 milyar 442 milyon dolarla ''motorlu kara taşıtları ve aksam parçaları'' olurken, bunu 998 milyon dolarla ''kazanlar, makinalar, mekanik cihazlar ve aletler, bunların aksam ve parçaları'', 919 milyon dolarlık ihracatla ''demir ve çelik'', 837 milyon dolarla da ''kıymetli ve yarı kıymetli metaller ve taşlar'' izledi.
Aynı ayda, ithalatı en yüksek fasıllar sırasıyla 4 milyar 512 milyon dolarla ''mineral yakıtlar ve yağlar'', 2 milyar 166 milyon dolarla ''kazanlar, makinalar, mekanik cihazlar ve aletler, bunların aksam ve parçaları'', 1 milyar 400 milyon dolarla ''demir ve çelik'' ve 1 milyar 332 milyon dolarlık ithalatla ''elektrikli makine ve cihazlar'' oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.