Cuma 29.03.2013
Son Güncelleme: Cuma 29.03.2013

Omo'dan su fakirliğine savaş

Anayasasında ekolojik ayak izini azaltmayı taahhüt eden Omo, su israfıyla savaş başlattı. İlk adım WWF ile Türkiye'nin israf raporunu hazırlamak olacak. Rapor, su yönetmeliğine de kaynak oluşturacak

Sıvı deterjan, konsantre yumuşatıcı gibi ürünlerle su tüketimi ve çevreye zararı en aza indirecek yatırımlara imza atan Omo, yeni bir çalışma başlattı. Türkiye'nin su kaynaklarını korumayı amaçlayan çalışmayla ülkenin su fakiri haline gelmesini önleyecek tedbirler alınacak.

SUSUZ KALKINMA OLMAZ
Suda fakirleşirken kalkınmanın mümkün olmayacağını belirten Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer, "Hedefimiz ekolojik ayak izini Türkiye'nin kalkınma politikasına yerleştirmek. Artan nüfusuyla Türkiye 2050'de su fakiri ülke adayı olarak gösteriliyor" diyor. Şirketin bu yoldaki en önemli ortağı ise WWF. İki kurum, tüketilen ürünlerin küresel su kaynakları üzerindeki ayak izini en aza indirmek için el ele verdi. Bir süredir kişi ve kurumların sudaki ayak izini azaltmaya yönelik bilinçlendirme kampanyaları, eğitimler veren Omo ve WWF, şimdi de Türkiye'nin sudaki ayak izi raporunu hazırlamak üzere kolları sıvadı. Rapor, hazırlanmakta olan yeni su yönetmeliğine de kaynak teşkil edecek.

BÜTÇENİN YÜZDE 85'İ TASARRUFA
Şükrü Dinçer, Omo markalı ürünlerin neden olduğu su tüketimini en aza indirecek tedbirler aldıklarını söylüyor. Dinçer, bu amaçla pazarlama bütçelerinin yüzde 8o'ini su tasarrufuna ayırdıklarını belirtiyor. 190'dan fazla ülkede her 10 evden 7'sine giren Unilever ürünlerini yaklaşık 2 milyar insan kullanıyor. Bu da şirkete çevresel sorumluluklar yüklüyor. 2008'de 'daha temiz dünya planı'nı duyuran şirket, ön yıkama yapmadan, düşük ısıda çamaşır temizliği gibi tedbirlerin su tasarrufunda ne kadar önemli olduğunu tüketicilere anlattı. Çalışmalar sonrasında Türkiye'de ön yıkama oranları ciddi anlamda düştü. Çünkü her ön yıkama 17 litre suyun yok olmasına neden oluyor. Bunun küresel su ayak izi ise 107 litre.
1 MİLYAR İNSAN SU KITLIĞI ÇEKİYOR
Araştırmalara göre 200 yılda 7 kat artarak 6.8 milyara yükselen dünya nüfusuna 2020'de 1 milyar yeni tüketici eklenecek. Bu rakam 2050'de ise 2.3 milyar olacak. Her tüketim küresel su kaynaklarını daha da aşağı çekiyor.
Unilever'in araştırmasına göre 43 ülkede 700 milyon kişi su kıtlığı çekiyor. 1 milyardan fazla kişi ise temiz suya erişemiyor. Dünya nüfusunun yüzde 10'u atık suyla yetişen gıdalar tüketmek zorunda.
2030'da nüfusu 100 milyona ulaşması beklenen Türkiye, 'su fakiri' ülke adayı. Eğer ortalama bir Avrupalı düzeyinde su tüketirsek üç, Amerikalı kadar tüketirsek 5 dünyaya daha ihtiyacımız var.
WWF EĞİTİM VERİYOR
WWF Türkiye Genel Müdürü Tolga Baştak, Türkiye'nin su tasarrufunda günü kurtaracak politikalardan giderek uzaklaştığını belirtiyor. Bu konuda kamunun kendilerine büyük destek verdiğini anlatan Baştak, "Su Yönetimi Genel Müdürlüğü'nün bizden talepleri büyük. Onlara eğitimler verdik. Projeyi sahiplendiler" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.