Pazar 31.03.2013

Çarşı pazarda sanal dönem

6 milyar liralık büyüklüğe ulaşan e-ticaret, hızlı tüketim ürünlerini de portföyüne kattı. Çaydan şekere, kahveden şampuana yüzlerce ürün, fırsat siteleri ve online marketlerde piyasaya göre yüzde 30 daha ucuza satılıyor

Türkiye'de 6 milyar lirayı aşan e-ticaret, hızlı tüketim ürünlerini de bünyesine kattı. Çaydan şekere, kahveden şampuana yüzlerce ürün artık internet üzerindeki fırsat siteleri ve online marketlerde satılmaya başladı. Büyük markaların ürünlerini yüzde 30 ila 60'a varan indirimlerle satışa sunan siteler, Migros, Carrefour, Happy Center gibi süpermarketlerin online kanallarına rakip oldu.
REKOR CİRO YAPIYORLAR

Tatil, güzellik ürünleri, yeme-içme alanlarında fırsat kuponları satarken, portföyüne hızlı tüketim ürünlerini de katan Markapon.com, bir hafta önce satışa başladı. Sitenin Genel Müdürü Murat Demirhan, 5 günde 120 bin TL'lik ciro gerçekleştirdiklerini söyleyerek, "Büyük bir tedarikçinin ürettiği traş bıçağından 10 bin adedin üzerinde sattık. Bu yıl 25 milyon liralık ciro hedefliyoruz. Bunun 7 milyonu hızlı tüketimden gelecek" dedi.
İNDİRİM ODAKLI SATIŞ
Hızlı tüketim ürünlerinde hedef tüketiciye indirim fırsatı sunmak. Demirhan, kampanyalarda özel alışveriş sitelerindeki gibi zaman kısıtlaması olmadığını söyledi. Stokta.com sitesinin kurucusu Arda Can Diler ise, geçen yıl satışa başladıklarını belirtti. Diler, Türkiye'de market ürünlerinin internetten satışındaki boşluğunu görerek bu alana girdiklerini ifade etti. Diler, "Ürünler depomuzdan paketlenerek müşterilerimize ulaşıyor. Günde ortalama 80 koliyi kargoyla Türkiye'nin en ücra köşesine gönderiyoruz" dedi.
2 MİLYAR LİRALIK PAZAR
Türkiye 'de online süpermarket pazarı yıllık 2 milyar TL. Dünyada ise bu rakam 23 milyara çıkıyor. Bu rakamın 9 milyarı Amerika, 9'u ise İngiltere'de gerçekleştiriliyor. Hem Türkiye, hem de dünya genelinde 2014'e kadar sanal market cirolarının yüzde 50 büyüyeceği tahmin ediliyor. Amerika'nın en büyük süpermarketi Walmart'ın internetten elde ettiği ciro, toplam gelirlerinin yüzde 4'ünü oluşturuyor. ABD'de Walmart dışında internet üzerinden Tesco ve Freshdirect de hızlı tüketim ürünleri satıyor. İngiltere'de ise Mysupermarket. co.uk, Waitrose.com, Asda.com önemli sitelerden. Türkiye'de Migros, CarrefourSA ve Happy Center'ın da online satışı bulunuyor.
EN ÇOK SİPARİŞ MARMARA'DAN
Arda Diler, en çok siparişin Marmara, daha sonra Ege ve İç Anadolu Bölgesi'nden verildiğini söyledi. Diler, gıda kategorisinde en çok satılan ürünün balık konservesi olduğunu, bunu kahve ve şekerlemenin izlediğini açıkladı.
TOPLU ALIŞVERİŞE KARGO ÜCRETİ YOK
İndirimli ürün satan bu sitelerde poşet çay 2.5 TL'ye satılıyor. Ancak kargo bedeli bir paket çayın fiyatından daha yüksek. Arda Diler, müşterilerinin toplu satın alım yaptığını söyledi. Diler, "Bin 100 TL'ye varan alışveriş yapanlar bile var. 60 TL üzeri alışverişe kargo
ücreti almıyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.