Son Güncelleme: Çarşamba 03.04.2013
e-ticarette Amazon Wal-Mart kapışması
Yıllık cirosu birçok ülkeyi geride bırakan perakende devi Wal-Mart, e-ticareti görmezden gelemedi. Şirket sanal alemde Amazon'la yarışa başladı
Dağıtım stratejileri ve yeni fırsatlar
Amazon, ABD çapında açtığı dağıtım merkezlerine, yüksek teknolojili robot sistemlerle donatarak hızlı ve personelsiz bir işleyiş kurmuş durumda. Yani internetten aldığınız bir ürün hiçbir personelin eli değmeden raftan alınıyor, hacmine göre kutulanıyor ve adresinize yollanıyor. Amazon ayrıca RadioShack, Staples ve 7-Eleven gibi firmalarla işbirliği yaparak yeni bir dağıtım modeli de kurdu. Bu dükkanların içinde Amazon'a ait "dijital kilitli dolaplar" bulunuyor. Amazon böylelikle ürünlerini kendi dağıtım sistemiyle daha kısa zamanda ve ucuza tüketiciye ulaştırabiliyor.
Elde sepetle dolaşılan marketler kalmayacak
Amazon'un pazardaki hakim stratejisine cevap olarak Wal-Mart da geçtiğimiz hafta aynı sistemi farklı firmalar üzerinden uygulamaya koyacağını duyurdu. Perakende zincirinin üzerinde çalıştığı bir başka strateji de "komşunun paketini götür" uygulaması. Mağazadan alışveriş yapan tüketicilere "adresinize çok yakın bir noktaya bu paketi götürmek ve karşılığını almak ister misiniz?" teklifi yapılacak. Bu yolla dağıtımda maliyetlerin azaltılması hızın ise artırılması isteniyor. ABD'de şimdiden "gelecekte gazeteler olmayacak" diyenlere "sepetle dolaşacağınız marketler olmayacak" diyenler eklendi.
EN SON HABERLER
- 1 Dev kalkan balığı: Fiyatı dudak uçuklattı! Hala satılamadı...
- 2 Bakan Yumaklı: Yangınların oluşmasını engelleyecek kabiliyete sahibiz
- 3 Nisan ayı ihracat verileri açıklandı
- 4 Bakanlıktan sinema sektörüne 34,5 milyon lira destek kararı
- 5 Vergi kaçıranları ihbar edenler ödül aldı
- 6 Katılımevim 2024 yılının ilk üç ayında
- 7 Karadeniz'in sembolü Zigana Tüneli 1 yaşında!
- 8 THY kabin memuru alıyor! En az lise mezunu...
- 9 Türk savunma sanayisi Borsa'ya da güç katıyor
- 10 Hazine 4 ihale gerçekleştirecek