Cumartesi 06.04.2013 00:00

Yolcuları mağdur eden havayolu şirketlerine ceza

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürü (SHGM) Bilal Ekşi, hava taşıma işletmelerine, yolcuları mağdur etmeleri halinde para cezası verileceğini bildirdi.

Ekşi, yaptığı açıklamada, havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına ilişkin düzenlemeler içeren yönetmeliğin geçen yıl yürürlüğe girdiğini söyledi.
Yolculara hakları konusunda yeterli bilgi verilmediği, şikayetlerin zamanında yanıtlanmadığı yönünde gelen başvurular üzerine çalışma başlatıldığını ifade eden Ekşi, hava taşıma işletmelerinin, yeni tedbirler almalarına karar verildiğini belirtti.
Bu kapsamda, söz konusu işletmelere yolcuları mağdur etmeleri halinde para cezası verileceğini bildiren Ekşi, bu işletmelerinin şikayetlerle ilgili 7 gün 24 saat hizmet verecek etkin bir yolcu hizmetleri birimi kuracaklarını kaydetti. Ekşi, şöyle devam etti:
"Havayolu işletmelerinin web sitelerinin ana sayfasında görülebilir bir alanında 'yolcu hakları' adlı bir bölüm oluşturulacak, ayrıca ilgili yönetmelik yer alacak. Bu bölümde veya bağlantıda yolcuların şikayet veya isteklerini iletmeleri için 7 gün 24 saat ulaşılabilir telefon, e-posta ve faks bilgileri yer alacak."
Ortak veri tabanı oluşturulacak
Yolcu şikayetlerin takibi için Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nde ortak veri tabanı oluşturulduğunu belirten Ekşi, işletmelerin, şikayetler konusunda yaptıkları işlemlerin sisteme girileceğini anlattı. Ekşi, "Hava taşıma işletmelerinin, yolcu şikayetleri, açık-kapalı durumları, ödenen tazminatlar ile aylık taşınan yolcu sayılarını belirten değerlendirme ve istatistik raporları da genel müdürlüğe gönderilecek'' dedi.
Ekşi, "yolcunun uçağa kabul edilmemesi, uçuşun iptal edilmesi veya en az 2 saat tehir edilmesi" durumlarında verilmesi gerekli hizmetler konusunda, check-in bankolarında veya biniş kapılarında Türkçe ve İngilizce, en az A4 boyutunda ve 20 puntoluk duyuru metni bulundurulacağını söyledi. Bilal Ekşi, elektronik olanlar dahil işletmelerin yayınlandığı dergilerde 6 ay boyunca bir sayfanın "yolcu haklarına" ayrılacağını belirtti.
8 Nisan'a kadar süre
Yönetmeliğin etkin şekilde uygulanmasından havayolu işletmelerinin birinci dereceden sorumlu olduğunu vurgulayan Ekşi, işletmecilere gerekli düzenlemeleri yapmaları için 8 Nisan'a kadar süre verildiğini söyledi. Ekşi, "Yolcu mağduriyetinin oluşmaması için havayolları işletmeleri gerekli önlemleri almalı" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.