Çarşamba 10.04.2013

Taklit savaşı

10 yılda ikiye katlanan, Türkiye'yi dünya ikinciliğine taşıyan taklit pazarına karşı Tescilli Markalar Derneği harekete geçti. 1 milyar dolarlık pazara savaş açan dernek, 4 bin dava üzerinde çalışıyor

Adidas, Burberry, Cacharel, Diesel gibi 92 yabancı markanın üyesi olduğu Tescilli Markalar Derneği (TMd), Türkiye'de 1 milyar dolara ulaşan taklit pazarına karşı savaş açtı. Taklit ürünlerin emniyet güçlerince re'sen takip edilmesi, cezaların artırılması ve paralel ithalata düzenleme getirilmesi konusunda gidilecek yasal düzenlemeler üzerinde çalışan dernek, göreve gelen yeni yönetim kuruluyla birlikte bu alana oldukça iddialı girdi.
TÜRKİYE İKİNCİ SIRADA

TMd Başkanı Tahsin Özlenir, üyelerinin taklitle ilgili devam eden dava sayısının 4 bin olduğunu belirtti. Dünya ticaretinin yüzde 17'sinin taklit ürünlerden oluştuğuna dikkati çeken Özlenir, "Taklit pazarının boyutu 350 milyar dolar. Türkiye de Çin'den sonra ikinci sırada geliyor" dedi. Özlenir, "Taklit suçunun şikâyete bağlı olmaktan çıkarılması, taklit markalı ürünlerin emniyet güçlerince re'sen takip edilebilir hale getirilmesi gerekiyor" diye konuştu.
SİTELERE DAVA

TMd'nin üzerinde durduğu en önemli konulardan biri de paralel ithalat. Özlenir, e-ticaretin gelişmesiyle birlikte distribütör olmadıkları halde isteyen herkesin yurtdışından yüklü miktarda ürün getirip sattığını söyledi. Özlenir, bu ticarette de taklit ve orijinal ürünün birbirine karıştığını belirterek, "10'a yakın internet sitesiyle davamız sürüyor. Düşük faturalarla ülkeye sokulan ürünler vergi kaybına neden oluyor" diye konuştu.
Türkiye Avrupa'nın çöplüğünü temizliyor
TMD Başkan Yardımcısı Mehmet Eren, kendilerinin 10 lira, paralel ithalat yapan firmaların ise 1 lira üzerinden vergi ödediğini söyledi. Eren, "Türkiye, bugün Avrupa'nın çöplüğünü temizleyen bir pazar haline geldi. İnternetin dışında bu işi hipermarketler bile yapıyor. Avrupa'da elde kalan 5 yıllık ürünler Türkiye'de satılıyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.