Perşembe 11.04.2013 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 11.04.2013 17:20

Perakende yurtdışında büyüyecek

Perakende sektörüne can veren yerel zincirler, başarılarını uluslar arası boyutlara taşıyor.

Türkiye'nin en büyük organize aktörü olarak ülke ekonomisine büyük katkı sağlayan yerel zincirler, Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından düzenlenen ve organize gıda sektörünün en büyük organizasyonu olan Yerel Zincirler Buluşuyor'da "Dönüşümü Başlat, Geleceği Kazan" sloganı ile global alandaki başarılarını zirveye taşıyor. 140 milyar Euro'luk bir pazarı temsil eden, Avrupa'nın En Büyük Ortak Satın Alma Birliği (EMD) Başkanı Philippe Gruyters, geleceğin perakendesinin sırlarını paylaşacak olan dünyaca ünlü perakende fütüristi Anne Lise Kjaer gibi pek çok önemli isim organizasyona katılacak ve Türkiye Perakendeciler Federasyonu ile ortak işbirliği görüşmelerinde bulunacak.
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından düzenlenen ve organize gıda sektörünün en büyük organizasyonu olan Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) 17-18 Nisan 2013 tarihleri arasında Haliç Kongre Merkezi'nde "Dönüşümü Başlat, Geleceği Kazan" sloganı ile düzenlenecek. İnsan, marka ve teknoloji atılımlarının perakendeyi geleceğe taşıyacağına vurgu yapacak YZB organizasyonu, bu yıl da fuar ve konferans olmak üzere iki bölümden oluşacak ve konusunda uzman çok sayıda konuşmacıyı ağırlayacak.
Konuyla ilgili düzenlenen basın toplantısında, Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Selamet Aygün, perakende sektörünün geleceğinin dönüşümü başlatmak ile mümkün olacağına dikkat çekti.

"ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜNÜN BÜYÜKLÜĞÜ 415 MİLYAR DOLAR OLACAK"

Türkiye Perakendeciler Federasyonu başkanı Selamet Aygün, perakende sektörüne can veren yerel zincirlerin öneminin gün geçtikçe arttığını vurguladı. Perakende sektörünün 3,8 milyon kişilik istihdama, 365 bin mağazaya ve 280 milyar dolar ciroya ulaştığını ifade eden Aygün, yıllık ortalama yüzde 20 büyüme oranı, 15 Milyar TL ciro ve yüzde 30'u aşan pazar payı ile Türkiye'nin en büyük organize aktörü olarak ülke ekonomisine büyük katkı sağlamaktan dolayı gurur duyduklarını belirtti.
Selamet Aygün, "Bizler, yani yerel perakendeciler sektörün ihtiyaç duyduğu büyüme grafiğini yakaladığımızı söyleyebiliriz. 2011 yılında 302 milyar dolar olan Türkiye perakende sektörü büyüklüğünün, 2012 sonunda 313 milyar olmasını bekliyoruz. Bu rakamın 2015 yılında 421 milyar dolara ulaşmasının mümkün olduğuna inanıyoruz. Türkiye'nin en büyük organize perakende aktörü olmanın getirdiği sorumluluk ve bilinç ile sektörümüzü bir araya getirecek önemli çalışmalara imza atmaktayız" dedi.
Günümüzün ekonomik gündemi ve rekabet koşullarında gerçekleşen ve yerel zincirleri yakından etkileyen düzenlemeler hakkında da detaylı bilgi veren Aygün, perakende yasası ile ilgili düzenlemelerin tamamen arkasında olduklarını belirtti. Tüketiciler, üreticiler ve hükümetten yerel zincirlere sahip çıkmalarını isteyen Aygün, üreticilerin, ürünlerini daha geniş kitlelere "raf, kota sınırlamaları olmadan" rahatça ulaştırabilmesi, tüketicilerin daha geniş bir ürün gamına, daha ekonomik ve daha kolay ulaşabilir şartlarda sahip olabilmesi, hükümetin istihdamın artması, üreticilerin ve dolayısıyla Türkiye ekonomisinin kazanması adına yasal düzenlemelerin bir an önce hayata geçirilmesi gerekliliğini vurguladı.

"YEREL ZİNCİRLER BULUŞUYOR PERAKENDENİN GERÇEK ZİRVESİDİR"

Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) etkinliğinin Türkiye'nin en fazla katılımcıya ulaşan organizasyonu olduğunu söyleyen Aygün, Yerel zincirlerin Perakendeciler Federasyonu çatısı altında güç birliği yaparak büyümeye devam edeceklerini belirtti. "Yerel Zincirler Buluşuyor" organizasyonunda tüketicilere, üreticilere ve hükümet temsilcilerine mesajlarını detaylı olarak ileteceklerini de vurgulayan Aygün, organizasyonun perakendede geleceği yakalamak adına tüm perakendecilere yol gösterici olacağının altını çizdi.

YEREL PERAKENDE AVRUPA'YA TAŞINACAK

Bu yıl beşincisi düzenlenecek Yerel Zincirler Buluşuyor organizasyonunda Avrupa'nın En Büyük Ortak Satın Alma Birliği EMD Başkanı Philippe Gruyters'ın da yer alacağını söyleyen Aygün, "Birlik ile sıcak temas halindeyiz, Avusturya, Almanya, Fransa, İtalya, Portekiz, İspanya ve Hollanda'dan sonra Türkiye perakendecileri olarak EMD'nin sağladığı avantajları göstermek üzere üyelerimiz ile paylaşacağız" dedi. EMD'nin 140 milyar Euro'luk bir pazara hakim olduğunu belirten Aygün, bu sürecin perakende sektörünü geleceğe taşımak için çok önemli olduğunu ifade etti.

İŞ HAYATINDA KADININ YERİ MASAYA YATIRILACAK

Bu yılki YZB'de iş hayatında kadın ve erkek eşitliğine yönelik panelin de yer alacağını belirten Aygün, "Türkiye'de erkeklerin işgücüne katılımı yüzde 71 oranında. Kadın ve erkeğin eşit fırsatlara sahip olması, özellikle perakende sektöründe kadın çalışan sayısının arttırılması, gelecek on yıllarda sektörümüzü değişen dünya düzeni içerisinde ayakta tutabilmek için büyük önem taşıyor. Bu doğrultuda Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin, TBMM Başkan Vekili Meral Akşener ve Unilever Satış Direktörü Neslihan Nigiz Ulak İŞ'TE EŞİTLİK-İŞ'TE KADIN panelinde konuşmacı olarak yer alacaklar. Moderatörlüğünü Perakende TV kurucusu Ergün Güler'in yapacağı panel ile kadın ve erkek birlikte başarılacak bu dönüşümü YZB2013'te başlatacağız" dedi.

DÜNYACA ÜNLÜ FÜTÜRİST ANNE LİSE KJAER YEREL ZİNCİRLER İÇİN GELİYOR

Aralarında IKEA, Johnson & Johnson, Masterfoods, Sony ve Toyota gibi dünyanın önde gelen markaların da bulunduğu onlarca şirkete danışmanlık veren Kjaer'in "Yerel Zincirler Buluşuyor"da "Ana Konuşmacı" olarak perakendeciler ile deneyimlerini paylaşacağını söyleyen Aygün, geleceğin perakendesine dair önemli ipuçlarının bu konferansta verileceğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.