Cumartesi 13.04.2013

Bisikletle 400 milyon eve girecek

4 milyon euro bütçeli TUR 2013 başlıyor. 200 sporcunun katılacağı bisiklet turu 5 kıtada izlenecek. Türkiye Bisiklet Federasyonu Başkanı Müftüoğlu, "Hedefimiz 5 kıtada 400 milyon eve girmek. Bu büyük bir tanıtım" diyor

Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu (TUR 2013), 21 Nisan'da başlıyor. Alanya'da start alacak bisiklet turu bir hafta sürecek. Türkiye Bisiklet Federasyonu Başkanı Emin Müftüoğlu'yla bir araya gelerek organizasyonu konuştuk. Müftüoğlu, "Bu organizasyonun tarihimizin en büyük ülke tanıtım kampanyalarından birisi olduğuna inanıyoruz" diyor. 4 milyon euro bütçeli organizasyon, geçen yıl 5 kıtada 330 milyon eve ulaşmış. Bu yıl hedef 400 milyon evde izlenmek.
49'uncu Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu'na kaç sporcu katılıyor?
Tur, 200 sporcuyla 21 Nisan'da Alanya'dan start alacak. Bin 204 kilometrelik 8 etap var. Yarış 28 Nisan'da İstanbul'da son bulacak. Dünyadaki 39 profesyonel takım yarışa katılabiliyor. Organizasyona başvuran profesyonel takımlar arasından 25'i seçildi. Rotayı ve parkurları her yıl değiştiriyoruz. Yeni yerler ekleyerek turistik bölgelerimizin tanıtımını da yapıyoruz. Bu yıl Alanya, Antalya, Elmalı, Göcek, Marmaris, Bodrum, Selçuk, Kuşadası, İzmir ve İstanbul yarışa ev sahipliği yapacak. Bodrum-Selçuk etabı sonunda bisikletçiler, Meryem Ana Tepesi'ne tırmanacak. Mavi yolculukların başlama noktası olan Göcek'i de bu yıl parkura dahil ettik. Böylece Göcek'in büyüleyici doğasını da tüm dünyaya izlettirmek istiyoruz.
İstanbul 2020 Olimpiyatları'na hazırlanıyor. Dünya spor otoritelerinin gözü, adaylık süreci öncesi "TUR 2013" de olacak. Bu, ülke adına da çok önemli bir tecrübe değil mi?
TUR 2013, sürekliliği olan ve her yıl yapılan bir organizasyon. Bu tür organizasyonlarda sürprize yer yoktur ve standardı her yıl artırarak devam ettirmek gerekmektedir. Son 5 yılda sürekli artan bir ivme ile TUR'un arzu ettiği hedefe ulaştığını ve dünya bisiklet otoriteleri tarafından takdir edilen bir organizasyon olduğunu gururla görmekteyiz. Özellikle İstanbul'un büyük özveriyle böyle bir organizasyona her yıl ev sahipliği yapması ve bütün birimleriyle bu işi benimsemesi olimpiyatlara da hazır olduğunu gösteriyor. Bu hazırlık sadece lojistik ve organizasyon boyutuyla değil, emniyet, sağlık, yol, belediyeler gibi tüm birimlerin hazır olduğunun da ispatıdır.
Tarihin en büyük ülke tanıtım kampanyası
Bu organizasyonun turizme katkısı ne olacak?
Biz çok iddialı bir şekilde bu organizasyonun tarihimizin en büyük ülke tanıtım kampanyalarından biri olduğuna inanıyoruz. Çok büyük bütçelerle Eurosport gibi dünyanın en çok izlenen spor kanallarına reklamlar verildi. Tüm dünyada 13'ü naklen olmak üzere 90 saatlik yayınla, ülkemizin tarihi ve turistik noktaları ile doğal güzellikleri gösterilecek. Bu anlamda 1 milyardan fazla insana ulaşacağız. Ayrıca yabancı gazete ve dergilerde de tanıtımlar yapıldı. Bunların hepsi önemli bir katma değer yaratıyor.
Hedef dünyada ilk 10
Fransa, İtalya, İspanya Bisiklet Turları'yla kıyaslarsanız, biz hangi noktadayız?
Bu turların hepsinin kategorileri ve yapıları farklı. 21 günlük ve 100 yılını tamamlamış organizasyonlar. Bizim turumuz 8 günlük ve 8 etaplı bir yarış. Biz kendi kategorimizde dünyanın en iyi turuyuz.
Avrasya Maratonu'nun geldiği nokta ortada. Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu'nu bu seviyede görecek miyiz?
Kıyaslamak çok zor ama biz bu organizasyonu dünyanın en saygın ilk 10 yarışından biri haline getirmek istiyoruz.
4 milyon euroluk organizasyon
Organizasyonu kaç kişi izleyecek?
Geçen yıl 5 kıtada 330 milyon eve ulaşmıştık. Bu yıl sayı 400 milyona kadar çıkabilir.
Ne kadar bir bütçe ayırdınız?
Organizasyonu Türkiye Bisiklet Federasyonu yapıyor. TUR 2013, Cumhurbaşkanımızın himayelerinde düzenleniyor. Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Genel Müdürlüğü, Spor Toto, İddaa, TRT, Turizm Bakanlığı, Başbakanlık Tanıtma Fonu en büyük destekçilerimiz... Ana sponsorumuz Türk Hava Yolları. Bütçe yaklaşık 4 milyon euro. Türkiye'deki yayın ortağımız TRT, dünyada ise Eurosport. Televizyon yayınlarını uluslararası kanallara dünyaca ünlü spor pazarlama ajansı ASO ile birlikte pazarlıyoruz. TRT yayınlarını 4 ekran üzerinden verecek. Dileyen televizyonundan, dileyen bilgisayarından, dileyen de akıllı telefonundan dileyen de TUR'u tabletinden özgürce izleyebilecek. Dünya çapında bir organizasyon yapıyoruz. Bu nedenle de dünyanın bisiklet otoriteleri de bizi destekliyor.
Tarlada şov yapılıyor
Bisiklet turuna halkın desteği nasıl?
Organizasyon yerli-yabancı pek çok kişinin ilgisini çekiyor. Binlerce kişi önceden hazırlık yapıyor. Her belde ya da parkurun içindeki turistik tesisler, okullar kendilerini tanıtmak için özel koreografiler geliştiriyor. Kimi havadan paraşütle atlıyor, kimi denizde sürat motoruyla bisiklet figürü yapıyor, kimi de tarlada insanlardan oluşan dev bisiklet fotoğrafını oluşturuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.