Giriş Tarihi: 14.4.2013

Evi 50 milyar $'a donattık

Tabaktan dolaba, mobilyadan halıya evlere yapılan yatırım 50 milyar dolara ulaştı. Her yıl yüzde 25 büyüyen sektör tedarikçi ve girişimcilere fırsat yaratıyor

Gayrimenkul sektörünün gelişimiyle birlikte konut sayısının hızla artması, 'ev perakendeciliği' adı altında bir alan yarattı. 50 milyar dolarlık ciroya ulaşan bu sektör, hem girişimci, hem tedarikçi hem de yeni istihdama kaynak yarattı. Bunun en büyük nedeni ise Türkiye'de yaşam şeklinin değişmesi oldu. Eskiden sadece misafirlere açılan salonlarımız, artık dev TV ekranlarının yer aldığı geniş oturma alanlarına dönüştü. Sadece iki-üç kişinin birlikte yemek yiyebildiği dar mutfaklarımız da birer yaşam alanı haline gelmeye başladı. Durum böyle olunca da mutfaklarda kullanılan tencereler modernleşti. Hatta artık semaverlerimiz bile elektrikle çalışır hale geldi. Sektörde bardaktan, tabağa, tencereden çaydanlığa ve elektronik eşyaya kadar birçok ürün grubunda satışlar patlamış durumda.
İTHALAT AZALIYOR
Ev perakendeciliğindeki rakamlar oldukça etkileyici. Her yıl yüzde 20 büyüyen pazarın toplam satış metrekaresinin, tüm perakende satış alanının yüzde 20'sini aştığı belirtiliyor. Sofra ürünleri, tava, tencere ve mutfak aksesuvarlarının pazar büyüklüğünün ise 2 milyar dolar olduğu ifade ediliyor. Sektörün ülke ekonomisine sağladığı en önemli faydalardan biri de ithalatı azaltması. Pazarın büyük oyuncularından biri olan Esse, 3 yıl önce tedariğinin yüzde 70'ini ithalat yaparak gerçekleştirirken, bugün durum tersine döndü. Şirketin patronu Semih Şeftali, "Yerli üreticilere fırsat yaratıyoruz. Alımımız her geçen gün artıyor" dedi.
ÜRETİCİLERE FIRSAT DOĞDU
Pazarda ithalat yaparak tedarik sağlayan birçok firma, mağaza açmaya başladı. Mağazalar arttıkça ürün tedariği genişliyor. Semih Şeftali, modern perakendenin yeni üreticiler yarattığını söyledi. Pazara yeni giren firmalardan biri olan Homend'in Genel Müdürü Hakan Koçer, 2 yılda 1 milyon adet elektrikli küçük ev aleti sattıklarını belirtti. Koçer, pazarın hızlı geliştiğini söyleyerek, "20 milyon lira olan ciromuzu bu yıl iki katına çıkaracağız" diye konuştu. Yeni ürün çalışmalarında rakiplerinden sıyrılmak için özellikle Ar- Ge'ye büyük önem verdiklerini ifade eden Koçer, elektronik zincirlerin hemen hepsinde yer aldıklarını açıkladı.
ABD'DE EVLER BÜYÜK TÜKETİM FAZLA
Ev perakendeciliğinin lideri ABD. Ülke, uzmanlık mağazacılığının her alanında örnek gösteriliyor. ABD'de Türkiye'ye göre evler büyük olduğu için tüketim fazla. Tüketicilerin tekrar ürün satın alma oranı çok yüksek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.