Pazar 14.04.2013
Son Güncelleme: Pazar 14.04.2013

İtalya batarken Türkiye parlıyor

İpekyol'un ortağı İtalyan moda devi Giuseppe Miroglio, "Krizde yüzümüzü güldürdü" dediği Türkiye'ye övgüler yağdırdı. İtalya yönetimini 'basiretsiz' olarak niteleyen işadamı, "Biz sonumuzu göremiyoruz, Türkiye ise ekonomik olarak parlıyor" dedi

Bu yıl 6'ncısı düzenlenecek İstanbul Moda Konferansı, 9-10 Mayıs'ta hazır giyim, perakende ve modanın önde gelen isimlerini bir araya getirecek. Kendi alanında referans noktası olarak görülen etkinlikte "moda ve trendleri" belirlenecek. Beşiktaş'taki Shangri-la Bosphorus Hotel'de düzenlenecek olan konferansın açılışı 8 Mayıs'ta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve eşi Emine Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleşecek. Konferansın önemli konuklarından biri de 5 yıl önce Türk hazır giyim markası İpekyol'un yüzde 50'sini satın alan Italian Grup Miroglio'nun sahibi Giuseppe Miroglio. Türkiye pazarına girmekten dolayı son derece mutlu olduklarını söyleyen Miroglio, bu sayede krizden etkilenmediklerini vurguladı. Türkiye ekonomisine övgüler yağdıran işadamı, "Biz önümüzü göremezken, Türkiye'nin lideri Erdoğan 2023 hedeflerini belirledi. İtalya batarken Türkiye parlıyor" dedi. Türk şirketlerini yakın takibe alan işadamıyla yeni planlarını konuştuk.

YÜZÜMÜZÜ GÜLDÜRDÜ

Türkiye'de yatırım yapmaktan memnun musunuz?
Çok memnunuz. Bu işbirliğini yaptıktan hemen sonra dünyada kriz patladı. Ama biz 2010'dan sonra sürekli olarak büyüdük. İlk çeyrekte büyümemiz yüzde 15 oldu.
İtalya'daki ekonomik kriz sizi nasıl etkiledi?
Büyük yara aldık. Şimdi uluslararası arenada büyümeye çalışıyoruz. Türkiye ve Çin'le dengeyi sağlıyoruz. İki ülke yüzümüzü güldürdü.

Kayıplarınızı bu pazarlardan telafi edebildiniz mi?
Tabii ki tamamen dengelemiyor. Ancak bize Türkiye ve Çin yol gösterdi. Bundan sonra planımız uluslararası arenada büyümek. Örneğin Rusya için agresif planlarımız var. Brezilya'da da büyümek istiyoruz...

Türkiye'de başka bir markaya bakıyor musunuz?
Düşünüyoruz. Önceliğimiz mevcutlarla büyümek. Ama yenilerini de almak istiyoruz. Karşımıza böyle bir fırsat geçerse bunu değerlendireceğiz. Bunun haricinde bazı markalarımızı daha Türkiye'ye getirerek geliştirmeyi düşünüyoruz. Markamız Caractere'da ise Vakko ile çalışıyoruz.
'Önceliğimiz iç pazarda büyümek'
İpekyol ile dünyaya açılma planınız var mı?
Öncelikle yerel pazarı düşünüyoruz... Rusya ve Romanya'ya açılma planımız vardı, vazgeçtik. Önümüzdeki dönemde Rusya'nın güneyi ve Ortadoğu'ya güçlü olarak girmeyi düşünüyoruz.

Türkiye pazarına bakış açınız nedir?
İtalya ile Türkiye arasında bir benzerlik de var. Türkiye'deki estetik anlayışını beğeniyorum. Restoranlarınıza, gece kulüplerinize bayılıyorum. Yaratıcılık sizde çok gelişmiş.
Temelleri 130 yıl önce Alba'da atıldı
MiroglIo Grubu'nun temeli 1883'te İtalya'nın Alba şehrindeki küçük bir tuhafiye dükkânında atıldı. Tekstil alanındaki üretim faaliyetlerine ise 1947'de yine aynı kentte, dört dokuma tezgâhıyla başladı. Halen tekstil ve hazır giyim sektöründe İtalya'nın dünya çapında öncü gruplarından biri konumunda. Asya, Avrupa ve Afrika'da 27 ülkede faaliyet gösteriyor. Bünyesinde yer alan 46 şirkete bağlı 11 bin çalışanıyla, yılda yaklaşık 2 milyar euro ciro elde ediyor. Bugün grup üretim operasyonlarını Tunus, Bulgaristan, Fas, Mısır, Almanya, Fransa, Çin ve İtalya'daki dokuz fabrikada iplik, kumaş ve hazır giyim olmak üzere üç ana iş kolunda sürdürüyor.
Çok güçlü bir lideriniz var
İtalyan işadamı, Türkiye'ye gelecek vaat eden pazar olarak baktığını söyledi. "Ülkenizdeki idareciliği çok beğeniyorum" diyen Miroglio şunları anlattı: "Türkiye'de hükümet ve devlet idaresi çok kararlı. Ayaklarının üstüne basıyor. Bu yüzden burada gelecek görüyorum. Türkiye'deki gelişimin arkasında Başbakan Erdoğan var. Ülkeye stabilite getirdiğini düşünüyorum. Onun verdiği cesur kararlar sayesinde ekonomik krizden etkilenmediniz."


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.