Salı 16.04.2013 00:00

Türk Telekom'un gelirleri arttı

Türk Telekom Grubu'nun gelirleri 2012 yılı aynı dönemine kıyasla yüzde 6,2 artarak 3,1 milyar lirayı aştı.

Türk Telekom, 2013 yılı birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Grup gelirleri 2012 yılı aynı dönemine kıyasla yüzde 6,2 artarak 3,1 milyar lirayı aştı. Yılın ilk çeyreğinde 254 milyon lira konsolide yatırım gerçekleştiren Türk Telekom Grubu, altyapı çalışmalarını hızla sürdürerek FTTC (saha dolabına kadar fiber) ile ulaşılan 4,7 milyon haneye ek olarak FTTH/B (eve/binaya kadar fiber) ile 2,1 milyondan fazla haneye fiber altyapısı sağladı.
Yılın ilk çeyreğinde genişbant müşteri sayısı 7,1 milyona ulaştı.
Türk Telekom Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Hakam Kanafani, Türk Telekom'un 2013 yılı birinci çeyrek sonuçlarına ilişkin yaptığı açıklamada, Türk Telekom Grubu'nun büyüme ivmesinin 2013 yılın ilk çeyreğinde de devam ettiğini söyledi.
2013 yılının tamamı için verdikleri rakamsal hedeflere paralel olarak, Grup gelirlerinin yıldan yıla yüzde 6 artışla 3,1 milyar liraya yükseldiğini ifade eden Kanafani, "Grup FAVÖK hem sabit hem de mobil tarafta gösterdiğimiz güçlü performansın soncu olarak 1,1 milyar lirayı aştı" dedi.
Büyüme stratejileri çerçevesinde yatırımlarının ilk çeyrekte 250 milyon lirayı geçtiğini belirten Kanafani, saha dolabına kadar fiber altyapılarının 4,7 milyondan fazla haneye ulaşırken eve/binaya kadar fiber altyapılarını 2,1 milyon haneye ulaştırdıklarını söyledi.

"AVEA GÜÇLÜ BÜYÜME PERFORMANSINI SÜRDÜRDÜ"

Kanafani şunları aktardı:
"TTNET eşsiz değerdeki katma değerli hizmetlerle desteklenen yenilikçi çoklu paketleri müşterilerine sunmaya devam etti. Satış ve pazarlama kanalı ve müşteri hizmetlerinde yapılan iyileştirmeler ile 1. çeyrekte net 73 bin yeni müşteri kazandı. Abone artışımız hızlandı ve son dört çeyreğin en yüksek artışı ile toplamda 7,1 milyon geniş bant müşterisine ulaştık. Buna ek olarak, geniş bant gelirlerimiz hem abone sayısının hem de kullanıcı başına ortalama gelirin artışı sayesinde yıldan yıla yüzde 12 arttı.
Birinci çeyrekteki yoğun rekabete rağmen, Avea güçlü büyüme performansını sürdürdü ve geçen yılın aynı dönemine kıyasla karlılığını da arttırdı. Çeyrek bazında mobil gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 17 artarak 917 milyon liraya yükseldi ve mobil FAVÖK yüzde 40 artarak 109 milyon lira olarak gerçekleşti. Pazardaki en yenilikçi tarifelerimiz sayesinde Türkiye'de mobil numara taşınabilirliğinin tartışmasız lideri olduk. Abone artışını sürdürdük ve net 240 bin yeni abone ile toplam abone sayımız 13,7 milyonu aştı. Özellikle 3G şebekesine odaklanarak mobil yatırımlarımıza devam ettik."
Sabit ses müşterilerine pazardaki en değerli sabit ses paketlerini sunmaya devam ettiklerini ifade eden Kanafani, "Özellikle üst paketlere geçen müşterilerimize tablet kampanyaları düzenliyoruz. Dakika paketlerine sahip abonelerimizin toplam abonelerimiz içindeki oranı artmaya devam ediyor" dedi.
Hem sabit hem de mobil tarafta büyümeye odaklanmaları sayesinde pozitif sonuçlar elde etmeye devam ettiklerini bildiren Kanafani, şunları kaydetti:
"Büyümemizi destekleyen iki ana unsur olan mobil ve geniş bandın birleşik gelir payı toplam Grup gelirlerinin yüzde 55'ine ulaştı. Ayrıca, özellikle bilgi ve iletişim teknolojileri şirketlerimiz ile sektördeki AR-GE çalışmalarına da öncülük ediyoruz. Türkiye telekomünikasyon pazarında büyüyerek lider pozisyonumuzu sürdürebilmek için yakınsama stratejimizi uygulamaya devam edecek ve Grup sinerjilerinden en üst seviyede yararlanacağız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.