Giriş Tarihi: 18.4.2013

Akbank'ta işlemler 'direkt' yapılıyor

'Akbank Direkt' konseptini tüm ADK kanallarına uygulayan Akbank, müşteri portföyünü zenginleştirma hedefinde. Banka her 3 işlemden 2'sini ADK'yla gerçekleştiriyor

Teknoloji gündelik hayatta kendine daha çok yer buldukça kurumlar da hem değişen müşteri taleplerini karşılayabilmek hem de daha iyi hizmet verebilmek için bu alana yatırımlarını artırıyor. Akbank da teknolojiye kesintisiz yatırım yapan bankalardan biri. Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz özellikle yeni nesil kanal teknolojilerini ön planda tuttuklarını söyledi. Oğuz, "2013'te yaptığımız yatırımlarla müşterilerimize gelişen dijital ve mobil teknolojiye paralel olarak yenilikçi ürünler sunmak, direkt kanallarımızı geliştirmek hedeflerimiz arasında yer alıyor" dedi. Haziran 2012'de "Akbank Direkt" konseptini geliştirdiklerini belirten Oğuz, bu hizmetle internetin kazandığı hızı bankacılık hizmetlerine de uyarladıklarını söyledi. Oğuz, şifresini bilen herkesin doğrudan internet ve mobil bankacılık hizmetlerinden yararlanarak kredi kartı harcamalarını çok daha yakın takip edebildiklerini de sözlerine ekledi.

ATM'DE İKİNCİ
Direkt bankacılık vizyonunu ön planda tutan Akbank'ın hedefi müşterilere zaman ve mekândan bağımsız hizmet verebilmek. Bu doğrultuda ATM parkurunu geliştirdiklerini dile getiren Oğuz, "Mevcutta 4 bini aşkın Akbank ATM'siyle parkur büyüklüğü açısından sektörde özel bankalar arasında ikinci sıradayız. Bu alandaki yatırımlarımıza devam ediyoruz" dedi. Akbank'ta yapılan her 3 işlemden 2'sinin Alternatif Dağıtım Kanalları (ADK) üzerinden gerçekleştiğini söyleyen Oğuz, para çekme işlemlerinin yüzde 89'unun ATM'lerden yapıldığını ifade etti. Oğuz sözlerini şöyle sürdürdü: "Sektördeki para transferlerinin yüzde 11'inin yapıldığı Akbank Direkt İnternet, İMKB'deki hisse senedi işlem hacminden de yüzde 1 pay alıyor. Müşterilerimizin direkt bankacılık kanallarını kullanma oranlarının önümüzdeki yıllarda da artarak devam edeceğini düşünüyoruz."

SİTEYE YOĞUN İLGİ

Oğuz, sosyal medyayı aktif kullanan yeni nesil tüketiciler için alternatif hizmet ve ürünler geliştirdiklerini de söyledi. Hemen her yaştan müşteri kitlesine hitap ettiklerini belirten Oğuz, "Online bankacılıkta daha çok 26-45 arasında, lise, lisans ve lisansüstü eğitimli, çalışan erkek müşterimiz var" dedi. Oğuz, geniş dağıtım ağına rağmen Akbank internet sitelerinin şubelerden daha fazla ziyaret edildiğini de belirtti. Mobil bankacılığın tüm dünyada çok hızlı büyüdüğünü söyleyen Oğuz, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ülkemizde mobilin daha da hızlı yaygınlaşarak, 2014'te interneti geçeceğini düşünüyoruz. Mobil bankacılıkta kullanıcıların istedikleri zaman istedikleri yerden kolayca erişebilecekleri, kaliteli aynı zamanda güvenli finansal çözümler sunmayı hedefliyoruz." Tüm bu hedefler doğrultusunda sürekli yeni çözümler üzerinde çalıştıklarını vurgulayan Oğuz, bunlardan birinin de ses tanıma teknolojisi olduğunu anlattı. Oğuz, "Müşterilerimiz finansal işlemlerini ses tanıma teknolojisiyle kolayca yapabilecek. Bunun üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca akıllı telefonlar dışında tablet ve akıllı televizyonlar için de yürütmekte olduğumuz bir takım projeler var" dedi.
SOSYAL MEDYA KULLANIMINDA İLK 10'DA
Müşterilere ulaştıkları tüm platformları, yeni uygulamalarla desteklediklerini anlatan Oğuz, "Sosyal medya kullanımında dünyada ilk 10'da yer alıyoruz. Ayda ortalama 34 saatimiz bu amaçla internet başında geçiyor" diye konuştu.
ŞUBESİZ BANKACILIKTA 2 MİLYON MÜŞTERİ
Türkiye Bankalar Birliği Aralık 2012 raporuna göre Türkiye'de yaklaşık 10 milyon banka müşterisi internet bankacılığını, 1.5 milyon müşteri de mobil bankacılığı aktif olarak kullanıyor. Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz 2 milyondan fazla müşterilerinin hiç şubeye uğramadan, sadece Direkt Bankacılık kanalları üzerinden işlem yaptığını söyledi. Oğuz, "1.5 milyondan fazla müşterimiz internet bankacılığını aktif olarak kullanıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.