Akbank'ta işlemler 'direkt' yapılıyor
'Akbank Direkt' konseptini tüm ADK kanallarına uygulayan Akbank, müşteri portföyünü zenginleştirma hedefinde. Banka her 3 işlemden 2'sini ADK'yla gerçekleştiriyor
ATM'DE İKİNCİ
Direkt bankacılık vizyonunu ön planda tutan Akbank'ın hedefi müşterilere zaman ve mekândan bağımsız hizmet verebilmek. Bu doğrultuda ATM parkurunu geliştirdiklerini dile getiren Oğuz, "Mevcutta 4 bini aşkın Akbank ATM'siyle parkur büyüklüğü açısından sektörde özel bankalar arasında ikinci sıradayız. Bu alandaki yatırımlarımıza devam ediyoruz" dedi. Akbank'ta yapılan her 3 işlemden 2'sinin Alternatif Dağıtım Kanalları (ADK) üzerinden gerçekleştiğini söyleyen Oğuz, para çekme işlemlerinin yüzde 89'unun ATM'lerden yapıldığını ifade etti. Oğuz sözlerini şöyle sürdürdü: "Sektördeki para transferlerinin yüzde 11'inin yapıldığı Akbank Direkt İnternet, İMKB'deki hisse senedi işlem hacminden de yüzde 1 pay alıyor. Müşterilerimizin direkt bankacılık kanallarını kullanma oranlarının önümüzdeki yıllarda da artarak devam edeceğini düşünüyoruz."
SİTEYE YOĞUN İLGİ
Oğuz, sosyal medyayı aktif kullanan yeni nesil tüketiciler için alternatif hizmet ve ürünler geliştirdiklerini de söyledi. Hemen her yaştan müşteri kitlesine hitap ettiklerini belirten Oğuz, "Online bankacılıkta daha çok 26-45 arasında, lise, lisans ve lisansüstü eğitimli, çalışan erkek müşterimiz var" dedi. Oğuz, geniş dağıtım ağına rağmen Akbank internet sitelerinin şubelerden daha fazla ziyaret edildiğini de belirtti. Mobil bankacılığın tüm dünyada çok hızlı büyüdüğünü söyleyen Oğuz, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ülkemizde mobilin daha da hızlı yaygınlaşarak, 2014'te interneti geçeceğini düşünüyoruz. Mobil bankacılıkta kullanıcıların istedikleri zaman istedikleri yerden kolayca erişebilecekleri, kaliteli aynı zamanda güvenli finansal çözümler sunmayı hedefliyoruz." Tüm bu hedefler doğrultusunda sürekli yeni çözümler üzerinde çalıştıklarını vurgulayan Oğuz, bunlardan birinin de ses tanıma teknolojisi olduğunu anlattı. Oğuz, "Müşterilerimiz finansal işlemlerini ses tanıma teknolojisiyle kolayca yapabilecek. Bunun üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca akıllı telefonlar dışında tablet ve akıllı televizyonlar için de yürütmekte olduğumuz bir takım projeler var" dedi.
SOSYAL MEDYA KULLANIMINDA İLK 10'DA
Müşterilere ulaştıkları tüm platformları, yeni uygulamalarla desteklediklerini anlatan Oğuz, "Sosyal medya kullanımında dünyada ilk 10'da yer alıyoruz. Ayda ortalama 34 saatimiz bu amaçla internet başında geçiyor" diye konuştu.
ŞUBESİZ BANKACILIKTA 2 MİLYON MÜŞTERİ
Türkiye Bankalar Birliği Aralık 2012 raporuna göre Türkiye'de yaklaşık 10 milyon banka müşterisi internet bankacılığını, 1.5 milyon müşteri de mobil bankacılığı aktif olarak kullanıyor. Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz 2 milyondan fazla müşterilerinin hiç şubeye uğramadan, sadece Direkt Bankacılık kanalları üzerinden işlem yaptığını söyledi. Oğuz, "1.5 milyondan fazla müşterimiz internet bankacılığını aktif olarak kullanıyor" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 Türkiye'nin gören gözü olacak! 30 yılın çalışması meyvesini verdi: Amerikan, Fransız ve İtalyan muadillerinden üstün...
- 2 Hazine yarın iki tahvil ihalesi gerçekleştirecek
- 3 ÖĞRETMEN ATAMALARI SON DAKİKA: 20.000 öğretmen atama başvurusu başladı! Nereden yapılır, şartlar neler?
- 4 TOKİ BAŞVURU SON DAKİKA: 36 ilde TOKİ konut ve iş yeri satışı yapılacak! İşte TOKİ başvuru şartları ve tarihler
- 5 TCMB vadeli 2 ayrı TL depo alım ihalesi açtı
- 6 Sosyal Güvenlik Denetmenleri sahada! Sahte sigorta için bu üç harfe dikkat: S,Ş ve K
- 7 Hazine, tahvil ihalesiyle yaklaşık 23,7 milyar lira borçlandı
- 8 THY'nin 2033 yılı hedefi açıklandı
- 9 Karayolları 100. Yıl Kütüphanesi açıldı
- 10 Gıda işletmelerine 227 milyon lira üzerinde ceza