Giriş Tarihi: 18.04.2013

Forbes'ta Çin devrimi

Forbes'un hazırladığı dünyanın en büyük şirketleri sıralamasına Çin damga vurdu. İlk kez bir Çinli firma birinci oldu

Forbes'un piyasa değerinin yanı sıra gelirler, kâr ve varlıkları baz alarak hazırladığı dünyanın en büyük şirketleri sıralamasında Çin devrimi yaşandı. Forbes'un hazırladığı en büyük 2000 şirket sıralamasında ilk kez birinciliği bir Çinli şirket devraldı. Geçen yıl 5'inci sırada yer alan Çin'in en büyük bankası ICBC, 237 milyar dolar piyasa değeri, 408 bin çalışanı, 2 trilyon 813 milyar dolarlık varlığıyla bu yıl liderlik koltuğuna oturarak bir ilke imza attı. Listede ikincilik koltuğunu da bir Çinli firma ele geçirdi. Geçen yıl listede 13'üncü sırada yer alan China Construction Bank, 2 trilyon 241 milyar dolarlık varlığa sahip. Piyasa değeri 202 milyar dolar olan Çinli bankanın çalışan sayısı ise 355 bin. Üst üste birincilik koltuğunu uzun yıllar kimselere kaptırmayan ABD'den JPMorgan Chase 191 milyar dolarlık piyasa değeriyle üçüncü oldu. Listede General Electrics 4. sırada yer alırken enerji devi Exxon Mobil 5'inciliğe geriledi.
İlk 10'da 5 Çinli var
Forbes'un listesinde HSBC 6, Shell 7'nci oldu. 8'inci sırada Agricultural Bank of China yer alırken Berkshire Hathaway 9'unculuğu PetroChina ile paylaştı. Çinli enerji devini Bank of China izledi.
Koç 307'nci sırada
Listede Koç Holding 307, İş Bankası 333, Garanti 341, Akbank 382, Sabancı Holding 388, Halk Bank 543, VakıfBank 711, Türk Telekom 802, THY 1.210, Enka 1.245, Anadolu Efes 1.788, BIM 1972, Ford Otosan 1.977'nci oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.