Giriş Tarihi: 18.4.2013 15:21

Turkcell'den büyük yatırım planı

Turkcell 1,7 milyar TL yatırım yapacağını açıkladı.

Turkcell 2013'e hızlı başladı. Yılın birinci çeyreğinde ilk Turkcell markalı tableti piyasaya süren ve yerli cep telefonu üreteceğini açıklayan Turkcell, 2012'de kaydettiği çift haneli büyüme ivmesini yılın ilk çeyreğine de taşıdı. Turkcell'in konsolide gelirleri yıllık bazda %13 artarak 2,7 milyar TL'ye ulaştı.
Türkiye'nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell, 2013 birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Turkcell Grup gelirleri, bir önceki yıla göre %13 oranında büyüyerek 2,7 milyar TL oldu. Bu büyümede Türkiye'de %9 oranında artan ses gelirleri, akıllı cihaz penetrasyonunun gelişimiyle %39 oranında artan mobil internet gelirleri ve %23 oranında büyüyen grup şirketlerinin katkısı etkili oldu. Grup AVFÖK, bir önceki yıla göre %15 artışla 808 milyon TL, net kâr ise 566 milyon TL olarak gerçekleşti. Turkcell Grup, 2013 yılının tamamında yaklaşık 1,7 Milyar TL yatırım yapmayı planladığını da açıkladı.
Grup Abone sayısı 70 milyona yaklaştı
Turkcell Türkiye, 2013'ün ilk çeyreğinde 285 bin faturalı abone kazanırken, yurtdışı iştiraklerinin de eklenmesiyle Turkcell Grup toplam abone sayısı 70 milyona yaklaştı. Abone Başı Aylık Ortalama Gelir (ARPU) faturalı abone oranının artması ile ses ve mobil genişbant gelirlerindeki artış sayesinde yıllık %9 artarak 21 TL olurken, Abone Başı Aylık Ortalama Kullanım ise artan paket kullanımlarıyla %8 büyüyerek aylık 239 dakikaya ulaştı.
Abonelerinin %22'si akıllı cihaz kullanıyor
Turkcell mobil internet ve mobil servislerin kullanımı ve fiyatlarıyla ilgili karşılaştırmaları da kamuoyuyla paylaştı. Turkcell'in mobil internet gelirleri yıllık bazda %39 oranında artarak ilk çeyrekte 319 milyon TL oldu. Mobil servisler ve mobil internet gelirlerinin toplamı %16 artışla 616 milyon TL'ye ulaştı. Mobil internet ve servis gelirlerinin artmasındaki en büyük neden %22 seviyesine ulaşan akıllı cihaz penetrasyonu oldu.
Grup şirketlerinin katkısı artıyor
Turkcell'in yurtiçindeki ve yurtdışındaki iştirakleri başarılı performansa önemli katkılar sağladı. Yaptığı stratejik yatırımlarla Türkiye'deki minimum fiber internet hızını 25 Mbps'e taşıyan Turkcell Superonline, geçen yıla göre %40 büyürken, AVFÖK marjını %27'ye yükseltti. Ukrayna operasyonu ise başarılı bölgesel büyüme stratejisi ile gelirlerini ABD Doları bazında %9 artırarak 99 milyon Dolara taşırken %28 AVFÖK marjı kaydetti.
Ciliv: Gebze'den New York'a ses getiren yeniliklere imza atıyoruz
Turkcell'in 2013 birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv; "2012'yi Avrupa'nın en hızlı büyüyen Telekom gruplarından biri olarak kapatmıştık. Bu ivmeyi yılın ilk çeyreğinde de devam ettiriyor olmaktan mutluyuz. 2013'te de müşterilerimiz için fark yaratacak Turkcell servis ve çözümleri sunma stratejimizin, rakiplerimizin fiyat odaklı rekabet anlayışı karşısında çok daha fazla değer yarattığına inanıyoruz. Bu doğrultuda, inovasyon ve operasyonel mükemmeliyet odağımız ile müşterilerimize eşsiz bir müşteri deneyimi sunmaya ve onlar için birinci tercih olmaya devam ediyoruz.
Şubat ayında hem Turkcell markalı ilk tableti lanse ettik, hem de kod adı Gebze olan, ülkemizin ilk yerli cep telefonunun üretimine başlayacağımızı duyurduk. Peşpeşe 6 yıldır Türkiye'nin en beğenilen şirketi seçiliyoruz, ödülümüzü geçen ay gururla aldık. Bu üç ayda Şanlıurfa ve Trabzon'da iki çağrı merkezi açarak Anadolu'yu teknoloji ve inovasyonla kucaklamaya, bu bölgelerdeki pırıl pırıl gençlere istihdam sağlamaya devam ettik. Nisan başında ise New York'ta Birleşmiş Milletler Genel Merkezi'nde, Van İçin Türkiye Kumbarası projemizin hem sosyal yönünü hem de deprem sonrası şebekeyi nasıl ayakta tutarak hayat kurtardığımızı anlatarak dünyaya örnek olduk, alkışlandık.
Turkcell takımının bu başarılarında büyük payı olan müşterilerimize, çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza ve hissedarlarımıza teşekkür ederim" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.