Cumartesi 20.04.2013 00:00

Ceyda Eren deri sektörünü karıştırdı

Agresif büyüme stratejisi sebebiyle ismi sürekli kavgalarla gündeme gelen fuarcılık sektörünün güçlü ismi Ceyda Eren bu sefer de dericileri birbirine düşürdü.

Ceyda Eren'in sahibi olduğu CNR ile Artı Fuarcılık'ın deri sektöründe yeni bir fuar düzenlemesine sektör temsilcilerinden itirazlar yükseliyor.
Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Dinç, "TOBB, sektöre mal olmuş fuarların alternatiflerine izin verirken STK'lardan görüş almalı" dedi.
TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. tarafından Türkiye Deri Vakfı (TÜRDEV) ve Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği'nin (TDKD) işbirliğinde 7 yıldır İstanbul Deri Fuarı (İDF) düzenleniyorken, Artı Fuarcılık ve CNR Holding kuruluşu olan Pozitif Fuarcılık işbirliği ile sektörde 'FURIST' adlı yeni bir fuar organizasyonu oluşturulması tepkiye neden oldu. Deri ve Kürk konfeksiyonu fuarı FURIST'in, 17-19 Nisan 2014 tarihleri arasında CNREXPO'da, Ayakkabı Moda Fuarı AYMOD ile eşzamanlı düzenlenmesi planlanıyor.
Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Dinç, tüm dünya tarafından bilinen ve iştirak edilen, uluslararası fuar takvimine geçmiş İDF'in sektör için yeterli olduğunu ve çok önemli bir işlevi yerine getirdiğini söyledi. Dinç, "Dünyanın en büyük fuar organizasyon şirketi UBM, İDF'e ortak olmak için fuar yönetimiyle prensipte anlaşmaya vardı. Bu İDF'in gücünü ortaya koyuyor. CNR bunu duymuş ve satışı engellemek için atak yapıyor" dedi.CNR'ın, TÜYAP'ın bu fuarda işbirliği yaptığı Artı Fuarcılık'ı kendi tarafına çektiğini belirten Mehmet Ali Dinç, sektörden firma almaya çalıştıklarını söyledi. Dinç, "CNR Yönetimi daha önce bizden defalarca görüşme talep etti, biz de 'Oturmuş bir düzenimiz var' yanıtını verdik" dedi.
2013 yılında 7'incisi düzenlenen, 351 firmanın katıldığı İDF'in toplam 11 bin 480 profesyonel tarafından ziyaret edildiğini hatırlatan Dinç, şunları kaydetti: "İDF tüm sektör mensuplarımız tarafından kabul görmesine rağmen, son günlerde ülkemizde ikinci bir sektör fuarının oluşturulması için araştırma faaliyetlerinin yapıldığı duyumu alınmaktadır. Sektörümüz için uluslararası alanda ikinci bir fuarın oluşturulmasına imkan bulunmadığını takdir edersiniz. TOBB, sektöre mal olmuş fuarların alternatiflerine izin verirken STK'lardan görüş almalı. Sektörümüz için ikinci bir fuar oluşturulurken sektör temsilcileri ile kapsamlı araştırmalar yapılması ve bu araştırma sonuçlarına göre karar verilmesi gerekir. Derneğimizin ve diğer sektör kuruluşlarının dışında yapılacak bu tür çalışmalar, sektörümüze yarar değil zarar getirecektir. Kendi rekabetlerine sektörü kurban etmesinler."

SEKTÖRDEKİ TÜM SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI FUARIN BÖLÜNMESİNE KARŞI

Sektördeki tüm sivil toplum kuruluşlarının fuarın bölünmesine karşı olduğunu söyleyen Dinç, "Böyle bir fuarın sektör açısından facia olacağını düşünüyoruz ve karşı çıkıyoruz" dedi. Dinç, yıllardan beri yaptıkları çalışmalar ve emekleri sonucunda oluşan İDF'i planladıkları şekilde Ocak ayı içerisinde düzenlemeye devam edeceklerini sözlerine ekledi.
TÜYAP Tüm Fuarcılık İcra Kurulu Başkanı Serdar Yalçın da İDF 2013 fuarının başarı ile tamamlandığını, 2014 fuarının hazırlıklarının da deneyimli bir kadro ile 8 yıllık sürede yurt içinde ve yurt dışında kazanılan bilgi birikiminden yararlanarak sektörün genel beklentilerine bağlı olarak sürdürüldüğünü belirtti. Yalçın, "Bu fuarda Artı Fuarcılık ile olan tüm işbirliği sonlandırılmıştır. TÜYAP Avrasya Bölgesinde ve küresel platformda İDF fuar pazarlama ve tanıtım çalışmalarını sürdürecektir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.