Çin'e ayak bastık
Çin'de üretilen ayakkabılar dünyayı istila ederken, Arow pazara giren ilk Türk markası oldu. Kısa sürede yüksek siparişler aldıklarını söyleyen Halil Sağın, "Çin'de mağaza açacağız" dedi
Ana pazarımız Rusya ve komşu ülkeler. Yakın zamanda Çin'e ciddi şekilde erkek ayakkabısı satmaya başladık. Orada mağazalaşmayı da düşünüyoruz.
Kesinlikle bizim için çok önemli bir pazar. Avrupa'nın en büyük ayakkabı üretim merkezi Türkiye, dünyanın en büyüğü ise Çin. Böylesine büyük bir pazara ayakkabı satmak bizim için çok önemli.
Markalarımız bu sayede doğdu. Modanın öncülüğünü yaptık. Sektör Türkiye'de yeni bir şey yapılacaksa bunu bizim hazırlayacağımızı iyi bilir.
Mağazacılığa direkt girmedik. Türkiye genelinde Arow ve MP olarak bizimle doğrudan çalışan 2 bin bayiimiz var. Bunun dışında 17 markamız ve 57 mağazamız bulunuyor.
Marka mağazacılık anlayışını tüm perakende altyapısına yayarak büyüyeceğiz. Biz genelde yeni ve denenmemiş ürünler peşindeyiz.
Mesela Türkiye'de poliüretandan ilk 'montana' ayakkabıyı biz ürettik. Su geçirmeyen bu ürün, tüm dünyada kullanılıyor. Yine bayanda 'fashion' dediğimiz yüksek ayakkabının mucidi de biziz.
YURTDIŞINDA MARKA AVINDA
5 yıl önce perakendeye adım atan grup, ayakkabı pazarında sessiz sedasız büyümesini sürdürüyor. Arow, Türkiye genelinde 57 mağaza ve 600 bayiyle sektörün iddialı oyuncuları arasında yer alıyor. Yabancı ortaklığa şimdilik sıcak bakmadıklarını söyleyen Halil Sağın, "Teklifler geldi ama böyle bir düşüncemiz yok. İşimizi yabancılara satacağımıza biz yapmak istiyoruz. Amacımız yurtdışında marka almak. Eğer uygun bir pozisyon olursa bunu yapacağız" dedi.
BİRİKİM DEĞİL YATIRIM ZAMANI
Türkiye ekonomisini gayet iyi gördüklerini anlatan Sağın, şöyle devam etti: "Ülkede istikrar ortamı var. Bu da yatırım yapmamızı sağlıyor. Birikim değil yatırım zamanı. Son 10 yıldır yatırım hamlesindeyiz. 2023 hedeflerine paralel kendi hedeflerimizi koyduk." Türkiye'nin dışarıdan çok iyi göründüğünü söyleyen Halil Sağın, "10 yıl önce Türkiye dediğiniz zaman yerini dahi bilmeyen insanlar bugün bizim yolumuzdan gidiyor" şeklinde konuştu.
DOĞU'DA SATIŞLARI PATLADI
Arow Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da etkili bir marka. Hatta şirket çözüm süreciyle birlikte bölgede bayi sayısını iki katına çıkarmış. "Süreç bölgede ekonomiyi de olumlu etkileyecek" diyen işadamı, Ağrı'daki AVM projelerini de en kısa sürede hayata geçireceklerini belirtti. Arow'un binin üzerinde ürün çeşidi, kadın, erkek, çocuk, genç ve spor koleksiyonları bulunuyor. Perakendede ciddi büyüme hedefleri koyan Arow, bu doğrultuda önemli bir adım atarak mağazalarında Nike, Adidas, Converse ve New Balance gibi dünya markalarını satışa sunmaya başladı. Şirketin hedefi bu yıl 12 mağaza açmak.
2 BİN BAYİ
1987'de Gedikpaşa'da 50 m2'lik bir ofis ve Zeytinburnu'nda 275 m2' lik bir atölyeyle ayakkabı imalatına başlayan Arow Mağazacılık, 2008'den sonra perakendede büyüme kararı aldı. Bu kapsamda Arow mağazalarının sayısı artırıldı ve ürün gamı genişletildi. 20 yıl içinde 100 milyon dolarlık ciroya ulaşan Pames'in, 57 Arow mağazası ve 600 bayisi var. Grup markaları ise yaklaşık 2000 bayi ile çalışıyor. Denge Dış Ticaret ve Pames yılda 5 milyon çift ayakkabı üretiyor.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Özhaseki: TOKİ'nin yaptığı konutlardan bir tanesi bile yıkılmadı
- 2 Bakanlıktan güneş yüzeyindeki patlamalar hakkında açıklama: Haberleşme hizmetlerinde aksama yok
- 3 Trabzon Şehir Hastanesi inşaatı hızla yükseliyor
- 4 Yılın ilk 4 ayında otomotiv üretimi yüzde 1 azaldı
- 5 Muğla'da orman yangınında yok olmuşlardı! Yeniden görülmeye başlandı
- 6 Pazar yeri maliyeti azalacak! Tüketicinin cebine de yansıyacak
- 7 Türkiye yatırımcılara güven veriyor! ABD'li firmalardan yeşil ışık: Hedef 100 milyar dolar...
- 8 İşçi sağlığını hiçe sayanlara ceza yağdı!
- 9 Kripto para düzenlemesi Meclis'e geliyor! SPK kapsamına girecek, piyasadaki risk azaltılacak...
- 10 Uydular üzerinden haberleşmeye talep artıyor