Pazartesi 22.04.2013

Koreli perakende devi e-ticarete geldi

Güney Koreli sanal alışveriş devleri, rekabeti Türkiye'ye taşıdı. CJ Group Sabancı'yı, SK Group Doğuş Holding'i yanına alırken Kore'nin 6'ncı büyük şirketi olan GS ise MNG Holding ile Türkiye'ye adım attı

Yıllık hacmi 30 milyar liraya ulaşan sanal alışverişte Güney Kore rekabeti yaşanıyor. Geçen yıldan bu yana e-ticaret devleri CJ Group ve SK Planet'in ardından bir Koreli şirket daha Türkiye'ye geldi. Güney Kore'nin en büyük şirketlerinden GS Group, ilk adımı MNG Holding ile attı. Koreli şirketle ortaklığa tele alışverişle başladıklarını belirten MNG Holding'in patronu Mehmet Nazif Günal, "Bu işbirliğini sanal perakendeye de aktaracağız. GS Group'un Türkiye'de büyüme planları var" dedi.

EN BÜYÜK 6'NCI ŞİRKET
Yaklaşık 50 milyar dolarlık yıllık cirosuyla GS Group, ülkenin en büyük 6'ncı şirketi. Türkiye'ye gelen Koreli şirketler, pazara girerken yanlarına Türk ortak almayı tercih ediyor. Güney Kore'nin en büyük üçüncü şirketi SK Group, Doğuş Holding ile ortaklık yaptı. 98.9 milyar dolarlık cirosu, 57 bin çalışanıyla SK Group'a ait SK Planet, Doğuş'un patronu Ferit Şahenk ile sanal perakendedeki işbirliğini yurtdışına da yönlendirecek. Türkiye'ye gelen ikinci Koreli perakende devi ise CJ O Shopping oldu. Türkiye'de birçok ünlü markanın temsilciliğini yapan Demet Sabancı Çetindoğan'ın şirketi Demsa Group, 4 milyar dolar cirolu Güney Koreli pazarlama devi CJ O Shopping'le Türkiye'de ortak şirket kurdu.
PETROL RAFİNERİSİ VAR
Ülkenin en büyük ikinci petrol rafinerisi GS Caltex'in sahibi olan şirketin GS adlı akaryakıt ağı var. GS Group'un patronu Huh Chang- Soo, Kore Sanayi Federasyonu'nun da Yönetim Kurulu Başkanı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.