Pazartesi 22.04.2013
Son Güncelleme: Pazartesi 22.04.2013

Turizm 2023'e kilitlendi

2013'te 33 milyon turist ağırlamayı hedefleyen turizm sektörü, 2023 hedefine kilitlendi. Turist sayısını 50 milyona, cirosunu da 50 milyar dolara çıkarmayı hedefleyen sektör, yakın coğrafyada büyüyecek

Türkiye,30 milyar dolara yaklaşan turizm geliriyle, son yılların trend pazarlarından biri oldu. Geçen yıl ağırladığı 31.5 milyon turisti bu yıl 33 milyona çıkarmayı hedefleyen Türkiye, aynı zamanda 2023 için de önemli hedefler belirledi. Turistik Otelciler İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, "2023'te 50 milyon turist ile 50 milyar dolarlık ciroya ulaşmayı planlıyoruz" dedi. Kişi başı turizm gelirini de 850'den 1000 doların üzerine çıkarmayı hedeflediklerini ifade eden Bayındır, "Akıllı yatırımlarla sektör desteklenmeli" diye konuştu.
YENİ TREND İSTANBUL

Bayındır, 2013'te sektörün İstanbul'da yüzde 10, Türkiye genelinde ise yüzde 5 büyüyeceğini söyledi. İstanbul'un son yılların açık ara trend destinasyonu olduğunu belirten Bayındır, "Kültürel ve tarihsel yapının varlığı, canlı ve eğlenceli yapısı İstanbul'u popüler yaptı. Özellikle Avrupa ülkeleri ve yakın coğrafyadan yoğun ilgi görüyoruz" dedi. Geçen yıl İstanbul'a gelen turist sayısının 9.2 milyon olduğunu açıklayan Bayındır, bu yıl rakamın 10 milyonu geçeceğini söyledi. Turizmin Suriye'deki karışıklığın sona ermesi ve İran'la olan ilişkilerin düzelmesiyle birlikte daha hızlı büyüyebileceğini belirten Bayındır, şöyle konuştu: "Turizm Türkiye'nin petrolüdür. Cari açığı kapatan en büyük kalemdir. Bu sektöre verilen her destek ve yapılan yatırımlar cari açığın azaltılmasında önemli rol oynayacaktır."
ERKEN REZERVASYON ARTIYOR
Türkiye 'nin turizm trendlerinden biri haline gelen erken rezervasyona da ilgi her geçen gün artıyor. 2001'den beri devam eden erken rezervasyon son dönemde daha popüler oldu. Geçmiş dönemde mayıs ayından itibaren başlayan bu uygulama, artık tüketici taleplerine göre kasıma kadar çekildi. Touristica Seyahat Acentası Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Temel, eskiden yurtiçi misafirlerin yabancı turistlere göre daha pahalı fiyatlarla tatil yapmalarından şikâyetçi olduklarını, ancak bu durumun değiştiğini söyledi. İbrahim Temel, "Artık yurtiçi satışlar da erken rezervasyonla uygun fiyatlardan yapılıyor" dedi.
YAKIN COĞRAFYA HEDEFİ
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, sektörün hızla geliştiğini, Türkiye'nin turizmde 7'nci sıradan 6'ncı sıraya yükseldiğini söyledi. Bu yılki hedefler içerisinde 3 coğrafyanın yer aldığını anlatan Ayık, "Hedef bölgelerimizi yakın, orta ve uzak mesafeli destinasyonlar olarak belirledik. Yakın coğrafyada Romanya, Bulgaristan, Slovenya, Makedonya ve Yunanistan gibi ülkeler var. Orta mesafede Körfez ülkeleri, Kuzey Afrika, Rusya, Hindistan bulunuyor. Çin, Japonya ve ABD ise uzak destinasyonlar" diye konuştu. Ayık, Balkanlar'a yönelik turizm hareketi başlatacaklarını belirterek, "Bu ülkelerde fuarlara katılıp, workshoplar düzenleyeceğiz" dedi.
KÜLT ÜR TURİZ MİNE YO ĞUN İLGİ VAR
Touristica Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Temel'in verdiği bilgiye göre, artık müşteriler kültür turizminde de erken rezervasyonu kullanmaya başladı. Özellikle Karadeniz ve GAP turlarında bu yıl erken rezervasyon başlattıklarını anlatan Temel, "Geçen yıl yüzde 20-25 seviyelerinde olan satışlarımız, bu yıl yüzde 65'e yükseldi" dedi. Erken rezervasyonların tümünde iptal oranının yüzde 1'lerde olduğunu belirten Temel, "Kültür turlarının artışında Anadolu illerinde açılan zincir otellerin etkisi büyük oldu. GAP turlarının yoğun ilgi görmesinin nedeni de hava sıcaklığının o bölgelerde yüksek oluşu" diye konuştu.
KIBRIS'A TALEP PATLADI
İbrahim Temel, Kuzey Kıbrıs'a da yoğun ilgi olduğunu söyledi. Bu yılın trendlerinden birinin de bu pazar olduğunu belirten Temel, "Havayolu firmalarının buraya düzenlediği seferlerde artış var. Kuzey Kıbrıs'taki oteller yeni ve başarılı yatırımlar. Deniz, kum, güneşin yanı sıra eğlenceli bir destinasyon oluşu, erken rezervasyonlar dahil bu pazara ilgiyi artırdı" dedi. Temel, artışın geçen yıla oranla yüzde 100 olduğunu açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.