'Rayda lisans yükü katlar'
Demir ağlardaki devlet tekelinin kaldırılması sektöre doping etkisi yaptı. Yabancıların da rotasına giren demiryollarında taşımacılığın, üç yılda ikiye katlanarak 50 milyon tona ulaşması bekleniyor
YABANCI İLGİSİ YÜKSEK
Öz, Avrupa'daki krizin demiryollarında da Türkiye'ye olan ilgiyi artırdığını belirtti. Öz, şöyle konuştu: "Avrupa'da kriz nedeniyle birçok lokomotif ve vagon atıl durumda. Bu firmaların gözü Türkiye'de. Yasayla birlikte ciddi bir rekabet ortamı oluşacak." Türkiye'de mevcut ray altyapısının yüzde 75-80 oranında yenilendiği bilgisini veren Öz, Yapİşlet- Devret modeliyle özel sektörün de altyapı işine gireceğini açıkladı. Öz, "Örneğin kendisi için 100 kilometrelik bir yolu kullanmak isteyen şirket ray döşeyip 49 yıllığına işletecek" diye konuştu.
İhracatta taşıma maliyeti azalacak
Öz, alt ve üst yapının özel sektöre açılmasıyla demiryollarının tıpkı havayolu gibi atağa geçmesini bekliyor. İbrahim Öz, "Havayollarındaki libarelleşme sonrası bir süreç bekliyorum. Çünkü orada yeni firmalarla rekabet artınca fiyatlar düştü. Daha çok kişi uçağa binmeye başladı. Yük taşımacılığında da fiyatlar ve ihracatçıların maliyetleri düşecek" şeklinde konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 Hatay'da 140 bin hak sahibi evlerine kavuşacak
- 2 11. Dönem Türkiye-Azerbaycan KEK Protokolü imzalandı
- 3 Bakan Bolat 'Son 12 ayın en yükseği' diyerek açıkladı
- 4 Balıkesir’in ihracatı 2,5 milyar dolara koşuyor
- 5 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Vergide adaleti güçlendirmek için düzenlemeler yaptık
- 6 TCMB'nin TL depo alım ihalesine 102 milyar TL'lik teklif geldi
- 7 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 8 Rekabet Kurulu'ndan META'ya 898 Milyon TL ceza
- 9 EMEKLİYE ZAM 2024 SON DAKİKA: SSK, Bağ-Kur kök maaş hesabı değişti! En düşük emekli maaşı için en güçlü formül
- 10 Türkiye uluslararası yatırımcının odağında