Çarşamba 01.05.2013
Son Güncelleme: Salı 30.04.2013

AB'nin 26.5 milyon işsizi var

Küresel krizin vurduğu Avrupa bir türlü toparlanamıyor. Birbiri ardına açıklanan kriz reçeteleri soruna çare olamadığı gibi toplumda derin yaralar açan işsizlik de giderek tırmanıyor. Eurostat'ın mart ayı verileri Euro Bölgesi'nde işsizlik oranının yüzde 12.1'e yükselerek tarihi zirveye çıktığını gösterdi. Geçen ay yüzde 12, 2012'nin mart ayında ise yüzde 11 düzeyinde olan Avrupa'da ortalama işsiz oranı ise son 11 ayda yüzde 10.3'ten 10.9'a yükseldi. Uzmanlar işsizliğin sürekli artmasından dolayı yaşlı kıtada sosyal çöküntülerin olabileceği yönünde uyarırken Eurostat, mart itibarıyla Avrupa genelinde işsiz sayısının 26 milyon 521 bine çıktığını açıkladı.

1 YILDA 1.8 MİLYON İŞSİZ

Avrupa'da yaşayan işsizler ordusuna son bir yılda 1.8 milyon kişi katıldı. Birliğe üye ülkeler arasında en yüksek işsizlik oranı ise yüzde 27.2'yle Yunanistan'da. Onu yüzde 26.7'yle İspanya, yüzde 17.5'le Portekiz, yüzde 14.5'le Slovakya, yüzde 14.3'le Letonya ve 14.2'yle Kıbrıs Rum Kesimi izliyor.
Almanya kurtarılmış bölge
Avrupa'da işsizlik giderek artarken Almanya, AB'nin içinde fırtınasız bir liman gibi. Ülkede nisan ayı verilerine göre işsiz sayısı 78 bin azalarak, 3 milyon 20 bine geriledi. Federal İş Ajansı'na göre işsizlik oranı geçen aya kıyasla yüzde 0.2 azaldı ve yüzde 7.1 olarak gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.