Cumartesi 04.05.2013

Sahte gıdaya cep dedektörü

Gıda ürünlerinin sahte olup olmadığı artık cep telefonuyla öğrenilebilecek. Barkodu cepten okutan tüketici, anında ürünün gerçek bilgisine ulaşacak

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tüketicilerin aldıkları ürünün sahte olup olmadığını cep telefonlarından 'tek tuşla' görebilecekleri bir uygulama başlatıyor. 'Karekodla denetim' adlı uygulamanın önümüzdeki ay hayata geçirilmesi planlanıyor.
ALKOLLÜ İÇKİLERLE BAŞLAYACAK

Vatandaşlar yeni sisteme göre akıllı telefonlara yüklenebilecek bir programla, raflardaki ürünlerin menşeini, son kullanma tarihini ve üreticisinin kimler olduğunu ürünlerin barkotlarını okutarak öğrenebilecek. Hem gıda denetmenleri hem de tüketicilerin cep telefonları ile kullanabileceği karekod sistemi ilk olarak alkollü içkiler, bal ve zayıflama ürünleri ile performans arttırıcıların dahil olduğu takviye gıdalar için başlatılacak. Bakanlığın 'insan sağlığı açısından en riskliler' olarak nitelendirdiği bu üç ürün grubuna sahte üretimlerin sık yaşanması nedeniyle öncelik verdiği belirtildi. Bu gruplarda bulunacak özel bandroller, cep telefonlarındaki programla uyumlu olacak.
BİR YILLIK ÇALIŞMA
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, sistemin altyapısı üzerinde bir yıldır çalışıyordu. Tüketici, yeni sisteme göre bandrollerde yazan numaralar aracılığıyla bilgilenecek. Her paketteki ürün numarası da farklı olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.