Pazar 05.05.2013

IMF kotamız 4 kat artıyor

Önümüzdeki günlerde IMF'ye veda etmeye hazırlanan Türkiye'nin fondaki ağırlığı artıyor. IMF Türkiye Direktörü Mark Lewis, "Türkiye'nin kotası dört kat artacak" dedi

Türkiye'nin Uluslararası Para Fonu'na (IMF) olan son borç dilimini bu ay ödemesiyle IMF'yle ilişkilerinde yeni bir dönem başlayacak. Türkiye, 5 milyar dolarla fona finansal katkı sağlayacak ülkeler arasında yer alacak. IMF Türkiye Direktörü Mark Lewis, "Ülkenizin IMF'de rolü de büyümeye devam edecek. Tüm ülkeler genelindeki sermaye artışıyla birleşerek Türkiye'nin IMF'deki kotası dört kat artacak. Küresel güvenlik ağına katkınızı takdirle karşılıyoruz" dedi.

50 MİLYAR DOLAR ALDIK

Türkiye ekonomisinin son yıllarda büyük gelişme kaydettiğine işaret eden Lewis, şunları söyledi: "2014 itibarıyla İcra Direktörlüğü Başkanlığını üstlenecek. Oy ve sermaye reformuyla Türkiye fonun en büyük 20 üyesinden biri olacak." 2008'e kadar 47 yıl boyunca IMF ile 19 ayrı stand-by anlaşması imzalayarak, yaklaşık 50 milyar dolar kredi alan Türkiye, bu ay artık masanın diğer tarafına geçiyor. Bu yeni dönemde IMF'nin Kriz Kurtarma Fonu'na 5 milyar dolar katkı verilirse 39 ülke arasındaen çok büyük katkı sağlayan 23'üncü olacak. Geçen yıl temmuz ayına kadar fonda toplam 456 milyar dolar birikmişti. Son olarak ekimde Cezayir'in 5 milyar dolar, Brunei'nin de 300 milyon dolar katkı sağlayacağını açıklamasının ardından, katkı sağlayan ülke sayısı 39'a yükseldi. Fonun büyüklüğü 461.3 milyar dolara ulaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.