Pazar 05.05.2013 00:00

Kuyumculardan darphane sitemi

Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü'nün 15 Nisan 2013 tarihinden bu yana Cumhuriyet altınlarını kısıtlı üretmesine kuyumcular tepki gösterdi.

Altının düşmesinden dolayı yoğun bir talep ile karşı karşıya kalan darphane siparişlere cevap veremez duruma geldi. Konuyla ilgili açıklama yapan Diyarbakır Kuyumcular ve Sarraflar Odası Başkanı Mustafa Akkul, 20 gündür çeyrek, yarım, cumhuriyet altınlarının piyasada bulunmadığını, vatandaş ile kuyumcu esnafın karşı karşıya geldiğini belirtti. Akkul, "Kuyumcular, müşterilere karşı itibarsızlaştırıldı darphanenin kuyumculara yaptığı bu sıkıntı kabul edilmez, kuyumcuların mağduriyeti aslında vatandaşın mağduriyetidir' dedi. Akkul, darphanenin bu tür olumsuzluklara karşı önceden ciddi tedbirleri alması gerektiğini, darphanenin yan gelip yatma yeri olmadığını dile getirerek, "Maalesef darphane üç vardiyalı da çalışsa yeterince mağdur olduk. Geçen hafta Perşembe günü bize altın teslim etmeleri gerekirken cuma günü denildi. Cuma günü yine verilmedi ve pazartesiye ertelendi. Bu durumda bizleri hem üyelerimize karşı hem de vatandaşlara karşı yalancı duruma düşürdüler. Ve görüştüğümüz darphane yetkilileri 5 ile 7 ton ürettikten sonra dağıtacaklarını söylediler. Darphane yetkililerinin neden 2 veya 3 ton ürettikten sonra dağıtmadıklarını ve neden ürettiklerini bize söyledikleri günde teslim etmediklerini açıklamalarını istiyoruz" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.