Giriş Tarihi: 7.5.2013

Kasa doldu değer düştü

Şampiyonluğunu 2 hafta önce ilan eden Galatasaray, kasasına 70 milyon lira koymayı garantiledi. Ancak borsada gelen kâr realizasyonuyla hisseleri dibe vurunca, piyasa değeri 33 milyon lira eridi

Spor Toto Süper Lig'de Sivasspor'u 4-2 yenerek şampiyonluğunu 2 hafta önceden ilan eden Galatasaray'ın hisselerinde büyük çöküş yaşandı. Şampiyonun hisseleri cuma kapanışına göre yaklaşık yüzde 5.53 oranında değer kaybederek 40 liranın altına geriledi. Ligde 19'uncu şampiyonluğu kazanmasının ardından gelen kâr satışları kulübün piyasa değerini eritti. Cuma kapanışına göre 580 milyon sınırında olan piyasa değeri, 33 milyon liralık düşüşle 547 milyona geriledi. Galatasaray, ligde şimdiye kadar kazandığı 20 galibiyet ve 8 beraberlik için 20 milyon liradan fazla performans primini kasasına koydu. Şampiyon olduğu için yaklaşık 15 milyon, toplam şampiyonluk sayısı için de 19 milyon lira gelir elde etti. Ayrıca ligin birincisi olarak UEFA Şampiyonlar Ligi'ne gelecek sezon doğrudan katılmaya hak kazanan Galatasaray, buradan da yaklaşık 20 milyon lirayı kasasına koymayı garantiledi.

39 BİN DESTEK

Analistler, Galatasaray hisselerine gelen satışlarda kısa vadede beklentinin gerçekleşmiş olmasının etkili olduğunu söyledi. Orta vadede 39 lira seviyesinin önemli destek konumunda olduğunu ifade eden analistler, "Bu seviyenin kırılması durumunda düşüş trendi sürer. Aksi takdirde yatay bantta dalgalı seyir devam edecek" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.