Çarşamba 08.05.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 08.05.2013

6 punto kararı

Küçük puntoyla ve sayfalarca yazılan sözleşmelere fren geliyor. Yeni düzenlemeyle punto artacak, sözleşme kısalacak. KMH'de onay zorunlu olacak

Bankaların sözleşme oyunu son buluyor. Türkiye Bankalar Birliği ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), tüketiciden gelen şikâyetlerde başı çeken banka sözleşmelerine el attı. Küçük puntolarla ve sayfalarca yazılan sözleşme yerine 'net ve kısa' sözleşme yapılması zorunlu hale geliyor. Yapılacak değişikliklerinde tüketici hakları korunacak, sorunun hemen yargıya taşınmaması için düzenleyici kurum aracı olacak. Kuryelerle sözleşme gönderme dönemi kapanacak. Bankalar, şikâyeti olan müşteriyi bilgilendirmek için mutlaka dönüş yapacak.

BU YIL TAMAMLANACAK

Kuryeler aracılığıyla gönderilen sözleşmeler kabul edilmeyecek. Ürün ve hizmet satışı için vatandaşları arayan bankalardan, şikâyetler konusunda da aynı duyarlılığı göstererek tüketicilere dönmeleri istenecek. Hesap sahiplerinden ö zel talep alınmadan Kredili Mevduat Hesabı (KMH) da açılmayacak. Müşteriye satılan ürün ve hizmetlerin ücretleri bütün ayrıntıları ile anlatılacak. Sözleşme değişikliklerinde tüketici hakları korunacak. Düzenleme bu yıl tamamlanacak.
KURYEYİ KABUL ETMEYİN
En çok şikâyet edilen konuların başında kredi kartı sözleşmeleri geliyor. BDDK uzmanları, müşterilere sözleşmeyi okumadan imza atmamaları tavsiyesinde bulunurken, kurye ile gönderilenlerin kabul edilmemesini istiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.