Çarşamba 08.05.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 08.05.2013

Helal gıdaya Türkiye katkısı

Fi İstanbul Fuarı'nda buluşan katkı devlerinin planı Ortadoğu'nun helal gıda bariyerini Türkiye'yle aşmak. 100'e yakın gıda katkı maddesi şirketi İstanbul'a geliyor. Fransız Roquette'ten Yunan Alinda Velco'ya kadar birçok şirket yatırım yapacak

Dünyaçapında yıllık 30 milyar doları bulan gıda bileşenleri ve katkı maddeleri sektörünün devleri İstanbul'da toplandı. Türkiye'de ilk kez yapılan Fi Fuarı, yerli ve yabancı oyuncuları bir araya getirdi. Türkiye'deki büyüklüğü 2 milyar dolar olarak tahmin edilen sektöre yabancıların ilgisi giderek artıyor. Fuara katılan birçok yabancı şirket Türkiye'yi Ortadoğu'ya açılan kapı olarak belirledi ve bölge merkezi olarak yeni yatırım kararı aldı. Hızla büyüyen Doğu ekonomilerine girmek için helal gıda bariyerine takılan Batılı katkı maddesi şirketleri bu kilidin anahtarını Türkiye olarak görüyor. UBM İstanbul Genel Müdürü Kerim Alain Bertnard, yabancı üreticilerin özellikle jelatin gibi domuz kullanılan katkı maddelerinde Ortadoğu pazarına girmekte zorlandıklarını söyledi. Bertnard, "Bu markalar her ne kadar ürünlerine 'domuz yoktur' ibaresi koysalar da inandırıcı olamıyorlar. Ürünün Türkiye'den gitmesi kapıları açıyor" dedi.
DEVLER GELDİ
İngiliz UBM düzenlediği Fi İstanbul'a katılan 100'e yakın firmanın gündeminde Türkiye'deki yatırımlarını artırmak vardı. Katıtılımcıların yüzde 58'inin yabancı olduğunu söyleyen UBM İstanbul Genel Müdürü Kerim Alain Bertrand, kakao tozundan mayaya, renklendiricilerden meyve konsantresine kadar sektörün her alanındaki üreticilerin katıldığı fuarın Türkiye'de ilk ve tek olduğunu belirtti. Proteinler konusunda dünyaca ünlü Yunan Alinda Velco da Türkiye'yi Ortadoğu'ya açılan kapı olarak görüp yatırıma gelenlerden. İstanbul'da merkez ofis açan şirket, özellikle helal üretim konusunda Müslüman nüfusun yaşadığı ülkelere Türkiye'den gitmeyi planlıyor. Bertnard, katkı maddesinin GDO ile karıştırılmaması gerektiğini vurgulaydı.
Türkler de boş durmuyor
Türk şirketleri de helal katkı maddeleri yatırımında atağa geçti. Helal gıda ihracatıyla Ortadoğu'da güçlenen Halavet Gıda jelatin üretimi için yatırıma başladı. Seljel de bu alanda yabancıların ilgisini çeken yerli markalardan biri. Sektör yetkilileri, "Türkiye'deki helal katkı maddesi üretimi ancak iç pazarın ihtiyacını karşılıyor. Yatırım için daha çok boşluk var. Ancak bu durum ihracatta Türk firmalarına fiyat avantajı da yaratıyor" dediler.
Bölge merkezi olduk
Türkiye Gıda Katkı Maddeleri Derneği (GIDAKAT) Başkanı Mehmet Çetin Duruk, uluslararası şirketlerin Türkiye'ye olan ilgisinin arttığını söyledi. Türkiye'ye yönelik planlarını büyüten firmaların başında sektörün en büyüklerinden Fransız nişasta üreticisi Requette geliyor. Türkiye'yi bölge merkezi olarak konumlandıran şirket, pazarlama ekibini güçlendirmenin yanı sıra üretim için de araştırmalar yapıyor. Öte yandan İngiliz Kerry Gıda da geçtiğimiz aylarda İstanbul'da 15 kişilik bir ofis açtı. Türkiye'de üretim planlayan şirketin ortaklığa da sıcak baktığı belirtiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.