Çarşamba 08.05.2013

İklimlendirmede ihracat hedefi 5 milyar dolar

2012 yılını 3.8 milyar dolar ihracatla kapatan iklimlendirme sektörü bu yıl için 5 milyar dolar hedefliyor. İSİB Başkanı Poyraz, "Sektörümüz Euro Bölgesi'ndeki krize rağmen alternatif pazarlar yaratarak ve mevcut pazarlardaki gücünü artırarak krizi atlatmayı bildi" diyor

İhracatta geçen yılı 3.,8 milyar dolarla kapatan klima, ticari buzdolapları, yalıtım, tesisat ekipmanları gibi ürünleri kapsayan iklimlendirme sektörü, bu yıl 5 milyar doları hedefliyor. İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB) Başkanı Zeki Poyraz bu yılın ilk çeyreğinde ihracatın geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 civarında artarak 1 milyar dolar seviyelerinde gerçekleştiğini hatırlattı. Sektörün, güçlü olduğu dış pazarlarda yerini sağlamlaştırırken daha zayıf olduğu pazarlarda da ön plana çıkmaya başladığını dile getiren Poyraz, "Bu yıl 5 milyar dolar ihracat hedeflerken, önümüzdeki dönemde her yıl en az yüzde 15 ihracat artışı gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz" dedi. Euro bölgesinde yaşanan krizin etkilerine de değinen Poyraz, Türkiye'nin genel büyüme hızının beklentilerin altında kalmasına karşın iklimlendirme alanı açısından sorun olmadığını kaydetti. Sektörün alternatif pazarlar yaratıp, mevcut pazarlardaki gücünü de artırarak krizi atlattığını dile getiren Poyraz, gelecek dönemde ihracatın artacağı, iç pazarın da büyüyeceği tahmininde bulundu. Son yıllarda yabancı yatırım açısından güzel gelişmeler yaşandığını anlatan Poyraz, Türkiye'nin, Avrupa ve Afrika'nın üretim merkezi haline geldiğini kaydetti. Jeopolitik konumu, insan gücü, iç pazar büyüklüğü gibi avantajlarından dolayı dünyaca ünlü markaların Türkiye'ye yatırım yaptığını ve yapmaya devam ettiğini belirten Poyraz, iklimlendirmenin, "geleceğin sektörü' olduğunu dile getirdi.
İŞBİRLİKLERİ YAPILIYOR
Sektöre ve firmalara güvendiklerini belirten Poyraz, 2023'te 25 milyar dolar ihracat, 35 milyar dolar da iç satış hedefini kolaylıkla yakalayacaklarını belirtti. Poyraz sözlerini şöyle sürdürdü: "Dış ticaretten, üniversite- sanayi işbirliğine, eğitimden, inovasyona kadar pek çok projeyi hayata geçirmeye başlayacağız. Sektörümüz heyecanlı ve dinamik. 2023 yılı için hedeflediğimiz 60 milyar dolarlık iç ve dış satış rakamımıza ulaşabileceğimize tüm kalbimle inanıyorum, sektörümüz de inanıyor."
HEDEFİMİZ DIŞ TİCARET FAZLASI

Sektör açısından ihracatın ithalatı karşılama oranının her yıl artmasını ve dış ticaret fazlası vermeyi amaçladıklarını belirten Poyraz, bu konuda Türkiye'deki birçok sektörden farklı olarak başarılı bir performans sergilediklerini söyledi. Poyraz, geçen yıl sektörün ihracatı artarken ithalatta azalma görüldüğünü ifade ederek, "2013 açısından ihracatın ithalatı aşacağını söylemek için erken olduğunu düşünüyorum. Çünkü yurt dışında tanınırlığımızı artırırken iç pazarda da iyi ürünler ürettiğimizi ve rekabetçi olduğumuzu göstermemiz gerekiyor" değerlendirmesinde bulundu. Kriz ortamında sektörün Avrupa'ya daralan ihracatı karşılamak adına yeni fırsatlar yarattığını kaydeden Poyraz, Libya, Azerbaycan, Mısır, Bulgaristan ve Suudi Arabistan'ın ihracatın en fazla arttığı ülkeler olduğunu söyledi.

SPLİT KLİMA SATIŞLARI ARTACAK

İklimlendirme sektörünün çok geniş ürün ve hizmet yelpazesine sahip olduğunu belirten Poyraz, "Önümüz yaz, bu dönemde özellikle split klima satışlarında yine büyük artış yaşanacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Ticari buzdolapları, yalıtım, tesisat ekipmanları ise her dönem kullanılır, bu alanlarda da hızlı bir gelişim söz konusu" diye konuştu.

NİTELİKLİ ELEMAN SIKINTISI VAR

İstihdam konusundaki gelişmelere de değinen Poyraz, sektörde yaklaşık 300 bin personel çalıştığını, ancak bunların büyük çoğunluğunun vasıfsız olduğunu kaydetti. Üretimde istihdam edilecek eleman sıkıntısı yaşandığını belirten Poyraz, eğitimli personel eksikliğini gidermek adına üniversitelerde iklimlendirme dalları açılması için Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ile çalışmalar yaptıklarını sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.