Giriş Tarihi: 9.5.2013 17:26 Son Güncelleme: 9.5.2013 17:27

Pegasus gelirini artırdı

Pegasus Hava Yolları’nın 2013 yılının ilk 3 ayında satış gelirleri bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 38 artarak 386 milyon TL’ye ulaştı.

Pegasus Hava Yolları'nın 2013 yılının ilk çeyreğinde yolcu sayısı bir önceki döneme göre yüzde 28 artarak 3,25 milyona çıktı, satış gelirleri de yüzde 38 artarak 386 milyon TL oldu.
Pegasus'un 2013 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarına göre; PGS Operasyonel FAVKÖK geçen yılın aynı dönemine göre 73 milyon TL iyileşme göstererek, 52 milyon TL'ye ulaştı. Şirket, Vergi Öncesi Karlılıkta ise ilk 3 ayı pozitif kapatarak bir önceki yılın aynı dönemine göre 100 milyon TL iyileşme sağladı.
Pegasus'un bu dönemdeki doluluk oranı da 4 puanlık artışla yüzde 78,3 seviyesine yükselirken ortalama günlük uçak kullanım oranı da yüzde 14,5 artarak, 9,5 blok saatten 10,9 blok saate çıktı.
Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Sertaç Haybat, ilk çeyrek finansal sonuçlara ilişkin açıklamasında; "Bu üç ayda ulaştığımız sonuçlara baktığımızda; sezonsallık nedeniyle durgun geçmesini beklediğimiz bir dönemde PGS Operasyonal kârlılığımızı (EBITDAR) 52 milyon TL'ye çıkardık yine aynı dönemde konma başına misafir sayısı da yüzde 7 artarak 137 misafirden 147 misafire ulaştı. Bu başarılı finansal ve operasyonel sonuçların arkasında stratejik iş modelimiz ve sonuç odaklı yapımız bulunmaktadır. Operasyonumuzda satış/pazarlama ve verimlilik odaklı yaklaşımımızın artarak sonuca ulaştığını görüyoruz. Bugün geldiğimiz noktada Türkiye'nin 2. büyük havayolu konumunda bulunuyoruz. Misafirlerimizin gidecekleri yere zamanında ulaşmasını önceliklendiren bir hava yolu şirketi olarak 2013 yılının ilk 3 aylık dönemini % 92.94'lük zamanında kalkış ile tamamladık. Mart sonu itibariyle 2000'den fazla aile bireylerimizle, misafirlerimize 29 ülkede 71 noktaya uygun fiyatlı, güvenilir ve zamanında seyahat imkanı sunuyoruz. Mayıs ayında başlayacak Barselona, Haziran ayında başlayacak Doha ve Atina uçuşlarımızla yılın 2. yarısında misafirlerimize yeni destinasyon alternatifleri sunmaya devam edeceğiz." dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.