Pazar 12.05.2013
Son Güncelleme: Pazar 12.05.2013

İslami finans 1 trilyon $'a çıktı

Dünyada İslami finansın hacminin 1 trilyon doları bulduğunu söyleyen Başbakan Yardımcısı Babacan, Türkiye'nin payının ise giderek arttığını belirtti

Türkiye Katılım Bankaları Birliği'nin (TKBB) 12'nci Olağan Genel Kurulu'nda konuşan Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, dünya çapında 600 İslami finans kuruluşu olduğunu, bunlara ait varlıkların ise 1 trilyon doları bulduğunu belirtti. Babacan, "Türkiye halen toplam hacmin yüzde 1'ini teşkil ediyor. Bunun geliştirilmesi gerek" dedi.
Kredilerdeki pay yüzde 6.1

2012'de gerçekleşen 1.5 milyar dolarlık sukuk ihracının Türkiye'yi dünyanın zirvesine taşıdığını anlatan Babacan, "Sektörün finans piyasasından aldığı pay aktif büyüklüklerde yüzde 5.3, kredilerde yüzde 6.1, KOBİ kredilerinde yüzde 11.1, özkaynaklarda yüzde 4.1, mevduat ve fon hesaplarında da yüzde 6.5'e yükseldi" dedi. Babacan yeni lisans konusunda da tüm kapıları açtıklarını anlatarak, "Ziraat ve Halk bankalarının bu alandaki yapılanmaları bir-iki aya kadar şekillenir" diye konuştu.
4 bankanın kârı 1 milyarı buldu
Türkiye Katılım Bankaları Birliği (TKBB) Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Uyan da katılım bankalarının aktiflerinde bir önceki yıla göre yüzde 25 artış sağlayarak 70.2 milyar liraya ulaştığını anlattı. Uyan, "Toplanan fonlarda da yüzde 23'lük bir büyüme sergilendi. Böylece 4 katılım bankası 49.2 milyar liralık fon hacmine ulaştı. Toplam kâr da yüzde 14 artarak 916 milyon lira oldu" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.