Çarşamba 15.05.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 15.05.2013

Ambalajda gram oyunu

Bankalardan sonra şimdi de perakendeciler yoldan çıktı. En büyük oyun ise ambalajlı ürünlerde oynanıyor. Ürünün gramajını düşürürken fiyatını aynı oranda indirmeyen birçok market, tüketiciyi mağdur ediyor

Bankaların ücret ve komisyonlarda tüketiciyi mağdur eden uygulamalarının bir benzeri de market raflarında yaşanıyor. Ürünlerin gramajını düşürmeye başlayan marketlerin, fiyatını ise aynı oranda aşağı çekmediği belirtildi.

PRIVATE LABEL'A DİKKAT

Gramaj oyunu yapılan ürünlerin başında yoğurt, taze kaşar peyniri, küp şeker, çikolatalı gofret, salça ve konserve geliyor. 1 kilogramlık (kg) toz şeker 750 grama düşürülürken, yarım kg'lık taze kaşar peyniri 400'e, 2.5 kg'lık yoğurt 2 kilo 250'ye, çikolatalı gofret ise 38'den 32 grama indirildi. Bir perakende danışmanına göre bu uygulama özellikle indirim marketleriyle başladı. Tüketicinin durumu fark etmemesi üzerine de birçok zincire yayıldı. Perakende danışmanı Nurullah Öztürk, bazı marketlerin özellikle private label markalı ürünlerde ucuzluk imajı sağlamak için gramaj değişikliği yaptığını söyledi. Eskiden kilosu 1 lira olan ürünün şu an 900 gramının 1 lira olduğunu belirten Öztürk, "Tüketicinin bu konuda dikkatli olması gerekiyor" diye konuştu. İsmini açıklamak istemeyen bir tedarikçi, firmaların ürünlerine zam yapmamak için gramajı düşürdüğünü söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.