Cuma 17.05.2013
Son Güncelleme: Cuma 17.05.2013

Galataport Doğuş'un oldu

Galataport ihalesini 702 milyon dolarlık en yüksek teklifle Doğuş Holding kazandı. Bu rakam Royal Caribbean'in 8 yıl önce verdiği teklifin 6'da biri

Galataport olarak bilinen Salıpazarı Liman Sahası'nın 30 yıllık işletme hakkı, dünkü ihalede 702 milyon dolarla en yüksek teklifi veren Doğuş Holding'in oldu. 8 yıl önce Sami Ofer ile Mehmet Kutman ortaklığındaki Royal Caribbean konsorsiyumunun 3.5 milyar euro (4 milyar 560 milyon dolarlık) teklif verdiği Galataport'un 6'da 1 fiyatına Doğuş'a gitmesi dikkat çekti. İhaleye Doğuş dışında Alsim Alarko, Polimeks-Folkart-Sembol Ortak Girişim Grubu (OGG), Torunlar GYO ve Global Yatırım Holding-Özak GYO-Delta Proje İnşaat Turizm OGG katıldı. Doğuş Holding'in CEO'su Hüsnü Akhan, bölgenin mimari dokusunu bozmayacak bir proje yapacaklarını söyledi. Akhan, "350-400 milyon dolara mal olacağını tahmin ettiğimiz projeyi 3 yıl içinde yapacağız. Peşin yerine taksitle ödemeyi seçeceğiz" dedi. Eylül 2005'te yapılan ilk ihale 49 yıllık işletme hakkını içeriyordu. Royal Caribbean konsorsiyumunun kazandığı bu ihale Danıştay tarafından iptal edilmişti. Karar İstanbul Şehir Plancıları Odası'nın imar değişikliklerinin iptali için açtığı dava sonucunda alınmıştı.
79 BİN METREKARELİK LİMAN
Salıpazarı Liman Sahası 30 bin 175 metrekare açık, 78 bin 810 metrekare kapalı alana sahip.
Dört adet antreposu olan liman günde 11 gemi kabul edebiliyor.
Limanın iskelesi bin 150 metre.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.