Bir çukur verdik 90 milyar aldık
Hazır trafiği olan iki köprü ve 2 bin kilometre yola 5.7 milyar dolar verildiğini söyleyen Ulaştırma Bakanı Yıldırım, "3'üncü havalimanında ise bir çukur verdik 90 milyar aldık" dedi
Öngörüyorduk. Ama sonuçta bir yarışmaydı. Belirlediğimiz aralıkta da olabilirdi üzerine de çıkabilirdi.
Onu söylemeyelim ama bu iş KDV ve yatırım bedeli dahil 46 milyar doları buldu. Bu ne anlama geliyor? 108 ülkenin milli gelirinden fazla. Elde edilecek gelirle 1.5 milyon kişi 5 yıl boyunca asgari ücretle istihdam edilebilir. 17 bakanlığın bütçesinden büyük. IMF'den kullandığımız borç kadar.
MOODY'S BENİ DUYDU
Aslında kıyas yapmak doğru olmaz. Çünkü 3. Köprü, Marmaray, hızlı tren projeleri de başarılı. Başarısız bir iş hatırlamıyorum. Yargı ve bürokrasiden dolayı zaman kaybettiğimiz işler oldu.
Nihayet duydular. Bu ihalenin benzeri dünyada yok. Heathrow'u kavgadan büyütemiyorlar. Gazetelerde "Türkler kadar olamadık" diyorlar.
29 Mayıs'ta temeli atılıyor. 2015'in ilk yarısında bitirirsek büyük bir başarı olur. Köprü ve otoyolların özelleştirmesi ihalesiyle bunu kıyaslarsanız hangisinin cazip olduğunu görürsünüz. Orada 35 milyar dolar değerinde iki köprü ve 2 bin kilometre yol veriyorsunuz. Hazır trafiği olan işe 5.7 milyar dolar para alıyoruz. Havalimanında ise bir çukur verip 90 milyar lira alıyoruz. 25 yıl sonunda da dünyanın en büyük havalimanına sahip oluyoruz.
'Komünist değiliz ki çaya fiyat koyalım'
İhaleye girenler hesabını yapmışlardır. İşlerini takip ederlerse neden zarar etsinler?
Havalimanlarında tarifeler bellidir. Fahiş satarlarsa kendileri kaybeder. İDO'da yaptı, ne oldu? Tutmadı. Yolcu tepki koyarsa sen istediğin kadar bir çayı 10-15 liraya sat. Kimse gelmez. Yıllarca Turing Çamlıca ve Hidiv Kasrı'nda çayı 5 liraya sattı. İn cin top oynuyordu. Başbakanımızın belediye başkanlığı döneminde 50 kuruşa indi. İğne atsan yere düşmüyordu. Bunlar işletmecilik hüneridir. Onları da biz belirleyemeyiz. Burası komünist rejim değil ki 'çay şu kadar olsun' diyelim.
Konuştuk ama olmayacağını gördük. Orayı büyütmeye kalksak havalimanını belirli süre kapatmak gerekecekti. Günde bin 200 trafik var. Kapatsak bunu nasıl yöneteceğiz? Millet konuşuyor ama hesap etmiyor. 2 yıl bu işe kafa yorduk. Şimdi Atatürk Havalimanı butik kalacak. Özel uçuşlara ayrılacak.
2021'de aradaki farkı verip, el sıkışacağız. Helalleşeceğiz.
Alışığız açsın ama ümit ederiz açmazlar. Sonuçta haklarını gözeteceğiz.
Benim bir hesabım yok
Pek düşünmedim ama şunu söyleyeyim hiç kimse vazgeçilmez değildir. Bugüne kadar değişmememizin sebebi hem yapılan projeler hem de başbakanımızın bize duyduğu itimattır. Ama her şeyin sonu var bunun da sonu olacak.
Mevcut başkanımız bir dönem daha başkanlık yapmayı arzu ettiğini söyledi. İstanbul'u başbakanımız herkesten daha iyi bilir. Dolayısıyla tabiî ki parti mekanizmalarına da sorulur ama İstanbul'un belediye başkanlığına kimi getireceğine kendisi karar verir. Benim ne İstanbul ne de başka bir yer için hesabım da beklentim de yok.
Koç aldığı ihalelere saysın
Evet köprü ve otoyolların halka arzı için yasal altyapı hazırlanması gerekiyor. Bu konuda düzenleme yapıyoruz.
İhale iptal edilince yerli oto projesinden vazgeçilir mi? Bir sürü ihale aldılar onlara saysınlar. Ama ben öyle olduğunu düşünmüyorum.
EN SON HABERLER
- 1 Emekliye ücretsiz tatil! Detaylar belli oldu: O tarihte KYK yurtları açılıyor
- 2 Köylünün geçim kaynağı: Bedavaya topluyorlar! 5.000 TL'den satıyorlar
- 3 11,4 milyar TL'lik yatırım!
- 4 THY'nin 2033 hedefi belli oldu
- 5 9 binden fazla ölçü aleti ve sanayi ürünü denetlendi
- 6 Yapı ruhsatı verilen yüz ölçümünde artış görüldü
- 7 Türk Eximbank sendikasyon kredisiyle 728 milyon dolarlık kaynak sağladı
- 8 SON DAKİKA: Bakan Bolat: AB ile vize konusunda sıkıntıların aşılması için görüşüyoruz
- 9 Türkiye mavi bayrakta dünya 3'üncüsü
- 10 SON DAKİKA: Karadeniz'de yeni keşifler yakın! Göktepe-2'de sondaj çalışmaları başladı