Giriş Tarihi: 21.5.2013 15:06 Son Güncelleme: 21.5.2013 15:35

Altının geleceği buna bağlı

Dünyanın en büyük tahvil fonu Pimco’nun CEO’su Muhammed El Erian, yatırım tartışmalarını anlamak için altından daha iyi bir örnek olmadığı yorumu yaptı.

Financial Times gazetesine, 'Altının gerçekte ne anlattığını dinlemek lazım' başlıklı bir makale yazan Erian, altında değerlemenin aynı Apple ve Facebook hisselerinde olduğu gibi temellerden ayrıştığını kaydetti.
Makalede altın fiyatlarının Batılı merkez bankalarının bilançolarını büyüttükleri dönemde yatırımcıların risklerden korunmak üzere yaptıkları acele alımlarla keskin bir biçimde arttığı belirtilirken, "Artan fiyatlar yeni artışları getirdi, bu ortamda fiziksel arz talep dengesi ile değerleme arasındaki bağ önemli oranda koptu" denildi.
Sürecin ardından düşük enflasyon beklentileri ile artan hisse senetlerinin de etkisiyle altında düşüş yaşandığını hatırlatan Erian, dramatik düşüşü tetikleyenin ise Güney Kıbrıs'ın altın satacağı iddiası olduğunu kaydetti. Güney Kıbrıs iddialarının daha büyük satışlar ihtimalini akla getirdiği yorumu yaptı.
Erian, haberlerin ardından altında bir haftada yüzde 15 kayıp yaşandığını vurguladı. "Küresel ekonomi kendi istikrarlı dengesizliğinin ortalarında ve piyasalar Batılı merkez bankaları ile daha iyi işleyen bir politik sistemin büyüme getireceği öngörüsüyle kendi temellerini aşmış durumda. Eğer bu gerçekleşmezse yatırımcıların altının gerçek değerinden çok daha fazla endişe edecek nedeni olacak" değerlendirmesinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.