Cumartesi 25.05.2013

Balon zihniyet!

4 turistin ölümüyle sonuçlanan Kapadokya'daki balon kazasının altından denetimsizlik ve başıboşluk çıktı. Firmalar ucuz olduğu için Pakistan ve Mısır'dan üçüncü el balon ithal etmiş

20 Mayıs'ta yaşanan ve 4 turistin ölümüyle sonuçlanan Kapadokya'daki balon kazasının altından skandallar zinciri çıktı. Kâr hırsı ve hatalı mevzuatlar adeta ölüme davetiye çıkarmış. Bölgede hurdaya çıkan 3'üncü el balonların dahi denetimsiz şekilde rahatlıkla havalandığı öğrenildi. Mevcut kapasitenin 18 kat üzerine çıkan ve yasak olmasına rağmen yılın 300 günü havalanan balon şirketleri, yoğunluk nedeniyle son 6 ayda 28 kez çarpışma tehlikesi yaşadı. Hatta kazadan bir gün sonra bile benzer bir olay ucuz atlatıldı. Kaza günü ise kapasitenin yüzde 25'i aştığı bilgisine ulaşıldı. 100 olması gereken havadaki balon sayısı 125'e kadar çıktı.
ÜÇÜNCÜ EL BALON İDDİASI
İstanbul Balloons'a (Başkent Havacılık) ait balon sepetiyle, Anatolian Balloons'u yırtarak düşmesine neden olmuştu. Anatolian Balloons'un sahibi Halil Uluer SABAH'a bölgedeki denetimsizlikten şikâyet ederek, "Herkese balon sahibi olma hakkı verildi, denetim yok" dedi. Yaşanan sorunların temeli mevzuatlara dayanıyor. 2011'de Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, şirket sayısını azaltmak amacıyla "en az 5 balon" sahibi olma zorunluluğu getirdi. Bunun üzerine firmalar kapanmamak için yurtdışından balon ithal etti. Fiyatı 100 ila 250 bin euro arasında değişen sıfır balonlar yerine Pakistan ve Mısır'dan daha ucuzları getirildi. 5 balon zorunluluğu olan şirketler fiyatı 20 bin euro olan ucuz ürünleri tercih etti. Böylece şirket sayısı azalmadı. Ancak havadaki balon sayısı patladı. Kalite düştü.

GERÇEK
Şirket bir yıl önce kurulmuş

Düşen balonu sepetiyle yırtan ve 4 kişinin ölümüne onlarcasının da ağır şekilde yaralanmasına neden olduğu iddia edilen İstanbul Balloons'un 1 yıl önce kurulduğu belirtildi. Konuyla ilgili yargı sürecinin başladığını söyleyen şirket temsilcileri, önceki gün benzer bir tehlikeye karıştıkları iddiasına ise şu cevabı verdi: "Kapadokya'da her gün 100 balon havalanıyor. Bunların en az 50'si birbirinin yanından geçmek durumunda. Yaşanan sorun da bu trafikle ilgilidir. Normal koşullarda otobüsle bile gitseniz kaza yapabilirsiniz. O gün balonu kullanan pilotumuzun da 2 bin saat uçuş tecrübesi var."
GÖRÜNEN
Yılda 100 milyon euroluk ciro

Kapadokya'da kağıt üstünde 23 şirket faaliyet gösteriyor. Bunların 18'i aktif halde. Toplam balon sayısı ise 220'yi buluyor. Kapadokya'da balon sektörünün yıllık cirosunun 100 milyon euroyu bulduğu belirtiliyor. Bu işin yarattığı dolaylı istihdam ise yaklaşık 15 bini buluyor. Ancak Halil Uluer, kazanın bölge turizmini olumsuz etkilediğini söyledi. Uluer, balon turlarında yüzde 25'e varan iptallerin söz konusu olduğu bilgisini verdi.
'Kapadokya şirket sayısını kaldıramıyor'
25 balonla sektörün en büyüğü olduklarını ifade eden Halil Uluer, şöyle konuştu: "Kazanın hemen ardından büyük bir tehlike daha atlattık. Bize çarpan ve sepetiyle yırtan şirketin balonu yine aynı şekilde küçük bir farkla üzerimizden geçti. Sistemde hatalar var. Bu kadar şirketin olması yanlış. Çünkü herkese baloncu olma hakkı verildi. Denetim yok. Kazaya sebep olan pilot gözaltına bile alınmadı. Bölgeyi kaderine terk ettiler. Kaza kırım ekibi 'Rapor bir yıla çıkar' diyor. Bu büyük bir skandaldır. Her türlü tedbiri aldığımız halde biri gelip bize çarpıyor. Pilotumuzun tecrübesi daha büyük bir faciayı önledi. Kazaya neden olan olayların doğru şekilde araştırılmasını talep ediyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.