Çarşamba 29.05.2013

İşadamları politize İSO'dan kaçıyor

İSO seçimleri işadamları politize olmuş sivil toplum örgütü istemediğini gösterdi. Kulislerde birçok ünlü şirketin İSO Meclisi'ne bu nedenle girmediği konuşuluyor

Türkiye'nin son 10 yılda yaşadığı büyük gelişim işadamlarının üye olduğu dernek ve oda gibi kurumları da değişime zorluyor. Değişime direnenler ise büyük eleştirelere maruz kalıyor. İşadamları, artık dernek ve oda gibi üye oldukları örgütlerin politikalarını sorgulamaya başladı.
HEDEF ODAKLI

TÜSİAD ve İstanbul Sanayi Odası (İSO) gibi Türkiye'nin en büyük işadamlarının üye olduğu bu iki kurum da değişim sürecinden payına düşeni alıyor. Bu durum en son TÜSİAD ve İSO seçimlerinde kendini gösterdi. İşadamları üye oldukları sivil toplum örgütlerinden 'politize' olmaktan çok hedefe odaklı, yurtdışına açık ve üretimi artıracak hedeflere yönelmesini talep etti. Örneğin İSO üyeleri, son seçimlerde ekonomik gelişmelere politik gözlükle bakan ve ekonomik büyümeden memnun olmayan tavırları tasdik etmediklerini gösterdi. Kulislere göre birçok işadamı mevcut yönetimin politik tavrını eleştirmeye başladı.

DIŞA KAPALILAR
İSO'nun büyük üyeleri bu nedenle bu yılki meclise girmek istemedikleri öğrenildi.. Aynı durum TÜSİAD'da da yaşanıyor. İSO Meclis Üyesi Süleyman Orakçıoğlu, odada bu yönde önemli eğilim görüldüğünü söyledi. Politize kurulların zarar verdiğini söyleyen Orakçıoğlu "TÜSİAD ve İSO üyeleri politik çıkışlar yerine yurtdışına açık ve işe odaklı yönetim istiyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.