Çarşamba 29.05.2013

TİM inovasyon öğretecek

2012'de ihracatın yıldızı orta boy şirketler oldu. İhracatın tabana yayıldığını söyleyen TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "İnovasyon okulu açarak katma değerli ürün ihracatının artmasını sağlayacağız" dedi

Türkiye'nin ihracat haritası değişimden geçiyor. 2012'nin ihracat şampiyonlarını açıklayan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, geçen yıl en büyük bin şirketin dışında kalan firmaların ihracatta daha hızlı büyüdüğünü söyledi. İhracatın artık tabana yayıldığını vurgulayan Büyükekşi, "Bunun daha da gelişmesi için katma değeri yüksek üretime yöneleceğiz. TİM olarak ihracatçılara inovasyon okulu açıyoruz. Böylece ihracata da inovasyon damga vuracak" diye konuştu.
YÜZDE 58'İNİ İLK BİN YAPTI

TİM'in 2012 ihracat raporuna göre ihracat şampiyonu 5.04 milyar dolarla TÜPRAŞ oldu. Ford 3.2 milyar dolarla ikinci, Renault ise 3.1 milyar dolarla üçüncü sırada yer aldı. Firmaların performansını değerlendiren Büyükekşi, 2012'de gerçekleştirilen 152.5 milyar dolarlık ihracatın yüzde 57.9'una ilk 1000'de yer alan firmaların imza attığını belirtti. Büyükekşi, "İlk 1000 firmanın ihracatı geçen yıla göre yüzde 1 arttı. Bu listenin dışındaki firmaların ihracatında ise daha fazla artış var" dedi.
İSTİHDAM ARTIYOR
İhracatçı firmaların 2012'de istihdam oranları artarken, kârlılık oranlarının düştüğü görüldü. İlk 500'de yer alan firmaların ortalama kârlılığı 6.35 iken, ikinci 500'de bu oran 5.82. Öte yandan 2011'de toplam 381 bin olan ilk bin firmanın istihdam sayısı, geçen

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.