Salı 18.06.2013

Avea'dan teknoloji mabedinde 10 buluş

Avea ve MIT'in Ar-Ge işbirliğinden dünyayı etkileyebilecek 10 yeni buluş çıktı. Avea CEO'su Erkan Akdemir, "Hedefimiz Türkiye'den Google ve Twitter gibi bir dünya markası çıkarmak" dedi

Avea'nın teknoloji ve mühendislikte dünyanın en iyi teknik üniversiteleri arasında yer alan Massachusetts Institute of Technology (MIT) ile yaptığı Ar-Ge işbirliği, meyvelerini vermeye başladı. Teknolojinin mabedi olarak nitelendirilen MIT Mobile Experience Lab bünyesinde, AveaLabs Ar-Ge uzmanlarının katkısıyla yürütülen 10 ayrı çalışmadan biri olan FotoFilm (Flipr) uygulamasının tanıtımı, MIT'nin düzenlediği bir yarışmayla Boston'da yapıldı.

iki ürün geliştirildi

Geçtiğimiz nisanda atılan tohumların meyve vermeye başladığını anlatan Avea CEO'su Erkan Akdemir, şunları kaydetti: "MIT işbirliğiyle ABD'deki öğrenciler proje üretmeye başladı. Bugüne kadar 10 fikir ve 2 ürün geliştirildi. Bu ürünlerden olan Flipr, yani bizdeki adıyla Fotofilm ve 'Şehrin Müziği Uygulaması' üzerine çalışmalarımız tamamlanmak üzere." Akdemir, "MIT işbirliğiyle trendleri ve zengin akademik ortamı yakından takip edebiliyoruz. Ar-Ge kültürünü öğreniyoruz" dedi.
'Akıllı şehirlere odaklandık'
AKDEMİR , Ar-Ge yatırımları ve MIT ile başlayıp Bilkent'le devam eden üniversite işbirlikleriyle günlük hayatı pratikleştiren uygulamalar geliştidiklerini söyledi. Akdemir "Geleceğin şehirlerini tasarlarken kaynakları, doğayı ve insanları düşünerek, hayatı kolaylaştıracak inovatif teknolojiler geliştiriyoruz. MIT'nin yaptığı bir araştırmaya göre gelecekte, şehirler dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 90'ını oluşturacak. Şu an ülke nüfusumuzun da yüzde 70'ten fazlası kentlerde yaşıyor. Akıllı telefon kullanımı, akıllı şehirlerin oluşumunda en önemli ve en yaygın araç olabilir" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.