Çarşamba 19.06.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 19.06.2013

#Duranturizm

Gezi eylemleri nedeniyle İstanbul'da iptaller yüzde 90'ları buldu. Tedirginlik kıyı bölgelerine de sıçrayınca turizmciler harekete geçti. Sağduyu çağrısı yapan iş dünyası Rusya ve Almanya'ya gidecek

Taksim'de başlayıp tüm yurda yayılan Gezi Parkı eylemleri İstanbul turizmine tarihinin en büyük şokunu yaşattı. Turist sayısında rekor beklenen 2013 hedefleri ise sekteye uğradı. Eylemler nedeniyle bazı otellerdeki rezervasyon iptalleri yüzde 90'ı buldu. Turizmciler "Herkesi sağduyuya davet ediyoruz" diyor. Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Osman Ayık,"İstanbul'daki otellerde yüzde 82'lere varan rezervasyon kayıpları var. Kıyı bölgelerinde son dakika satışları olan yüzde 40'lık bölüm olaylara göre şekillenecek. Sezona çok iyi başlamıştık. Temennimiz olayların bir an önce bitmesi" dedi. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Sururi Çorabatır ise Rusya ve Almanya'daki tur operatörlerini ziyaret edip olayların nasıl olduğunu anlatacaklarını belirtti. Çorabatır, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'la da görüşmek istediklerini iletti. Anı Tur Genel Müdürü Levent Çardaklı ise "Temmuz sonuna kadar olan bayram rezervasyonlarının yüzde 90'ı iptal oldu" dedi.
Beyoğlu 70 milyon zararda
30 bin yatak kapasitesine sahip Beyoğlu'nda sadece otellerin zararının 70 milyon lirayı bulduğu bildirildi. İlçenin Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, "Son 20 günü ele aldığımızda ve esnafımızın tümüne baktığımızda ciroda yüzde 80 kaybımız var" dedi.
İstanbul'da otel aramıyorlar
Dünyaca ünlü online turizm sitesi Trivago'ya göre Türkiye'de tatil yapmak için otel sorgulayanların oranında da büyük düşüş yaşanıyor. 670 bin otel arasında karşılaştırmalı fiyat sunan, aylık 18 milyon kullanıcıya ulaşan Trivago'ya göre 28 Nisan-11 Haziran arasında İstanbul'u sorgulayanların oranı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 99 azaldı. Ankara'da bu oran yüzde 86 olurken, Antalya, Bodrum, Marmaris, Çeşme, Fethiye gibi popüler sahil bölgelerindeki azalma ise yüzde 81 seviyesinde gerçekleşti. Şirket yetkilileri yaşanan bu şok düşüşün nedenini Gezi Parkı eylemlerine bağladı.
Ekonomiye ve imajımıza zarar verdi
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ise geceleri devam eden olayların durması gerektiğini belirterek, "Bunlar nihayetinde huzuru kaçırmaya başlar. Kimse fark etmiyor ama bunların ekonomiye de zararı oldu. Hepimizin didinerek oluşturduğu büyük bir Türkiye imajı var. İş dünyasıyla konuşuyorum. Dışarıda özellikle yatırımcılardan büyük tereddütler oluşmaya başladı. Bunu korumalıyız" ifadelerini kullandı.
Gezinin faturası 100 milyon
Gezi Parkı eylemlerinin ekonomiye faturası da yavaş yavaş netleşmeye başladı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, maliyetin şimdiden 100 milyon lirayı aştığını söyledi. Erdoğan, "Bu kimin parası? Milletin parası değil mi? Yüreğin varsa düşünce hüvviyeti sınırsız, çıkar konuşursun. Bunlar ne düşüncelerine ne inançlarına güveniyorlar. Ama biz düşüncemize, fikrimize güveniyoruz" diye konuştu.
TOBB: Artık dursun
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Borsa İstanbul'da 26 Mayıs'tan önceki gün akşama kadar 1.35 milyar dolarlık net sermaye çıkışı olduğunu söyledi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da 'Gezi Parkı' eylemleriyle ilgili olarak, "Artık yeter. Sokaklar boşalsın. Bu işe bir dur deme zamanı gelmiştir. Herkes söyleyeceğini söyledi, herkes bu sözleri dinledi. Artık herkes bunun ne olduğunun çok iyi farkında. Biz bu işe yeter diyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.