Pazar 23.06.2013

Kırsal nüfus yaşlanıyor

Kırsalda yaşayan nüfus yaşlanıyor. Kırsal nüfusun toplam içindeki payı % 27.7'ye geriledi

10'uncu Kalkınma Planı'nda yer alan analize göre kırsal nüfustaki azalma ve yaşlanma eğilimi sürüyor. 2007-2012 döneminde ülke nüfusu toplamda yüzde 7.1 artarken, kırsal nüfus yüzde 8.8 azalarak 22.9 milyondan 20.9'a düştü. Böylece kırsal nüfusun toplam içindeki payı yüzde 32.5'ten 27.7'ye geriledi. Geçen yıl itibarıyla kırsal bölgelerdeki nüfusun yüzde 57'si köy, 24'ü belde, 19'u ise ilçe merkezlerinde yaşıyor. Aynı dönemde kırsal kesimde 65 yaş ve üzeri nüfusun payı yüzde 9.6'dan 11.3'e yükseldi. 0-14 yaş grubunun payı ise yüzde 27.8'den 25.5'e kadar geriledi.
İŞ GÜCÜNE KATILI M ARTTI
Kırsal nüfustaki azalma ve yaşlanmaya karşın işgücüne katılma oranı yüzde 50.8'den 53.6'ya yükseldi. Kırsalda tarımın istihdamdaki payı yüzde 61 civarında gerçekleşiyor. Tarım istihdamı yaklaşık 1.1 milyon, tarım dışı istihdam ise 600 bin kişi arttı. 2007-2012 döneminde kırsal iş gücü içinde lise ve üstü eğitime sahip olanların payı da yüzde 18'den 18.2'ye yükseldi.
İNTERNET ERİŞİMİ ARTTI
Köylerde okul öncesi eğitimde belirgin iyileşme görülüyor. 2008- 2012 döneminde, 6 ve üzeri yaşta okuma-yazma bilmeyenlerin oranı yüzde 13.3'ten 7.3'e geriledi. Kırsalda bireysel internet erişimi yüzde 15'ten 26'ya, bilgisayar sahipliği ise yüzde 11'den 28'e yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.