Pazartesi 24.06.2013

Avrupa dibe vurdu ama ihracatımız arttı

Avrupa Birliği'ndeki ekonomik durgunluk nedeniyle 2013 başından bu yana bir ay artı, bir ay eksi veren otomotiv sanayisi, nisandan sonra mayısta da yükselişini sürdürdü. Bunun etkisiyle, otomotiv sanayisi Türkiye'nin toplam ihracatının artış hızını solladı. Mayısta toplam ihracat yüzde 8.6 artışla 12.7 milyar dolar olurken, otomotiv ihracatı yüzde 12 arttı ve bir milyar 846 milyon dolara ulaştı.
AB'ye ihracat arttı

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Başkanı Orhan Sabuncu, otomotivde son iki aydır görülen ihracat artış hızının, Türkiye ihracatının üzerinde olmasını, AB ülkelerine yönelik ihracatın yüzde 14 artmasına bağlıyor. Bu dönemde Fransa, İtalya, İngiltere, İspanya gibi önemli pazarlara yapılan ihracat arttı. Bunun yanı sıra Norveç, İsviçre gibi ülkeleri içeren diğer Avrupa ülkelerine yönelik ihracat da yüzde 36 gibi yüksek oranda arttı. Avrupa'da otomobil satışları mayısta son 20 yılın en düşük rakamına ulaşmasına rağmen, Türkiye'nin Avrupa'ya yaptığı ihracatının artması çok ilginç. Bunun nedeni Türkiye'de üretilen modellerin Avrupa'da tutulması. Yenilenen Toyota Verso, yenilenen Clio hatchback ve Grand Tour modellerinin Avrupalı tüketicilerin beğenisini kazanması. İhracatın yılın ikinci yarısından itibaren daha da artmasını bekliyorum. Toyota'nın Corolla sedan modeli ve Hyundai'nin i10 modelinin devreye girmesi, ihracata olumlu katkı yapacak. Düşen pazarda, satışların yükselmesi önemli bir başarı...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.