Cumartesi 29.06.2013

Sponsorların festival yarışı

Dünyada geçen yıl 51.1 milyar dolarlık sponsorluk harcaması gerçekleşti. Bunun yüzde 9'u sanat etkinlikleri ve festivallere gitti. Türkiye'de ise bütçeler açıklanmıyor. Ancak bu yaz 4 şirket, İstanbul'daki 51 konserin sponsoru oldu

ABD'li IEG Sponsorship Report'un verilerine göre dünyadaki sponsorluk harcalamaları geçen yıl yüzde 4.4 oranında büyüyerek 51.1 milyar dolara ulaştı. Bu yıl ise rakamın 53.3 milyara çıkması bekleniyor. Rapora göre, sponsorluk harcamalarının yüzde 70'i spor faaliyetlerine gidiyor. Sanat etkinlikleri ve festivallere ayrılan oran ise yüzde 9 seviyesinde. Türkiye'de de benzer bir durum var. Sponsorluk faaliyetlerinden en büyük payı spor alıyor. Ancak sanata ayrılan pay da her geçen yıl artıyor. Firmalar özellikle yaz aylarında hareketlenen konser ve etkinliklere odaklanıyor.

BÜTÇE GİZLİ TUTULUYOR

Turkcell, Vodafone, Denizbank ve Garanti Bankası bu yaz konser ve gösteriden oluşan toplam 51 etkinliğe sponsor oldu. Ancak bunların bütçeleri gizli tutuluyor. Turkcell, bu yaz yine BKM'nin organize ettiği 'Yıldızlı Geceler' projesine sponsor oldu. 6 yıldan beri Kuruçeşme Arena'da gerçekleştirilen etkinlik, bu yıl 5 bin kişi kapasiteli Cemil Topuzlu Harbiye Açıkhava Tiyatrosu'nda yapılacak. Garanti Bankası ise bu yıl 20'ncisi düzenlenen İstanbul Caz Festivali'nin 16'ncı kez sponsoru oldu.
İSTANBUL CALLING 21 TEMMUZ'DA
30 Mayıs'taki Rihanna konseriyle adını duyuran 'Vodafone Istanbul Calling' etkinliğinde ise Gezi Parkı olayları nedeniyle aralarında Fransız şarkıcı Zaz'ın da bulunduğu 7 konser iptali yaşandı. Ancak program devam ediyor. Sahneye çıkacak isimler ve konser tarihleri ise şöyle: Kesha 21 Temmuz-Parkorman, Iron Maiden, Anthrax, Voodoo Six 26 Temmuz-İnönü Stadyumu, The XX 7 Ağustos-Parkorman, Placebo 16 Ağustos-Parkorman.
Sanata yoğun ilgi var
Sanat sponsorlukları da artıyor. Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü'nün ilkini 2010'da düzenlediği 'Uluslararası İstanbul Opera Festivali'nin sponsoru 4 yıldır Denizbank. 25 Haziran'da başlayan festival, Aya İrini, Topkapı Sarayı ve Haliç Kongre Merkezi'nde hayata geçiriliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.