Son Güncelleme: Salı 02.07.2013 16:04
Maliye'den BES açıklaması
Maliye Bakanlığı, 1 Temmuz 2013 itibariyle, Bireysel Emeklilik Sisteminden (BES) ayrılanlara yapılan stopaj iadeleriyle ilgili 369 bin 300 başvuru alındığını, yapılan başvurulardan 37 bin 583'üne iade işlemi gerçekleştirildiğini, karşılığında 35 milyon 63 bin 640 liranın hak sahiplerine ödendiğini bildirdi.
1 Temmuz 2013 tarihi itibariyle, BES'ten ayrılanlara yapılan stopaj iadeleriyle ilgili 369 bin 300 başvuru alındığı belirtilen açıklamada, yapılan başvurulardan 37 bin 583'üne iade işlemi gerçekleştirildiğini ve karşılığında 35 milyon 63 bin 640 liranın hak sahiplerine ödendiği kaydedildi.
Açıklamada, stopaj iadelerinin yapılması sürecinde Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığının, rutin işlerinin devam ediyor olması ile kamu kurumlarının ve hak sahiplerinin bilgi taleplerinin iade sürecini yavaşlatan sebeplerden olduğu vurgulandı.
Açıklamada ayrıca, halihazırda işlemleri devam eden 331 bin 717 başvuru bulunduğu ifade edilirken, kalan başvuruları daha hızlı bir şekilde sonuçlandırmak için günlük bin 500 olan işlem sayısının ilave personelle 3 bine çıkarılacağı ve 29 Ağustos'a kadar yapılan başvurularla birlikte tüm iade işlemlerinin yılsonuna kadar bitirilmesinin hedeflendiği bildirildi.
NEREYE, NASIL BAŞVURACAKSINIZ?
Stopaj iadeleri için müracaatlar 29 Ağustos 2013 tarihinde de son bulacak. 2007 yılından sonra sistemden ayrılmış olanlar birikimlerinin anaparası üzerinden kesilen stopajları iade alabilecekler.
İlk aşamada herkes kendi emeklilik şirketine başvuracak. Emeklilik şirketleri başvuruları internet veya telefon üstünden alıyor. Şirketler şahsen müracaatı da kabul ediyor.
Şirkete müracaat ederken isim, soyad ve TC Kimlik numarasının beyanı yeterli. Ardından emeklilik şirketi adresinize, bir form ile birlikte ne kadar iade alacağınızı ve hangi vergi dairesine müracaat edeceğinizi içeren evrakları gönderecek. Şahsen başvurunuzda aynı belgeler bizzat başvurunuz sırasında teslim edilecek.
Bu aşamadan sonra bankanın adı ve hesap numarası gibi bilgileri içeren form doldurulduktan sonra bildirilen vergi dairesine şahsen müracat ediliyor. Bazı vergi daireleri emeklilik sözleşmesi ve yapılan kesintileri gösteren belgeyi isteyebiliyor. Bu yüzden emeklilik şirketlerinden temin edilebilecek bu belgeleri de başvuru sırasında getirmek gerekebiliyor.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA: Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Enflasyonun ateşi yaz aylarında düşecek
- 2 Memur olmak isteyenler dikkat! 20 kamu kurumu 37.262 personel alımı yapacak
- 3 Aile Destek Merkezlerinden yaklaşık 140 bin kişi yararlandı
- 4 Türkiye Arıcılık Haritası güncellendi
- 5 BENZİN, MAZOT FİYATI SON DAKİKA: BRENT çakıldı! 13 bin bayi akaryakıt fiyatları listelerini güncelleyecek
- 6 TÜRKSAT 6A uzaydaki yerini alacak! Yeni logo belirlendi
- 7 Bakanlık 673 firmaya dahilde işleme izni verdi
- 8 Akaryakıtta tek fiyat dönemi başlıyor! Tarih belli oldu
- 9 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ile görüştü
- 10 Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı! O tarihi işaret etti: Tek haneye düşecek