Salı 02.07.2013 00:00

Türkbank yeniden sahalara dönüyor

Özel sektörün kurduğu ilk banka olma özelliğini taşıyan Türk Ticaret Bankası AŞ Hazine’ye devrediliyor.

26 Mayıs 1997 tarihinde, yüzde 84,52'lik hissesi Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'na devredilen bankayla ilgili 28 Mayıs 2013 tarihli Genel Kurul'dan 'tasfiye sürecinin' durdurulması kararı çıkmıştı. Sürecin nasıl devam edeceği ve bankanın akıbetinin ne olacağına dair beklentiler devam ederken bankanın Hazine'ye devredilmesi için düğmeye basıldığı ve Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu ile Hazine Müsteşarlığı arasında konuya ilişkin yazışmaların başladığı öğrenildi.
Zaman gazetesinden Koray Tekin'in haberine göre; yıllardır tasfiye sürecinde olan Türk Ticaret Bankası'nın tekrar faaliyet hayatına başlamasıyla ilgili alınan karar sonrasında yeni adımlar gelmeye devam ediyor. Bu adımlardan en önemlisi olan bankanın Hazine'ye devri için TMSF ile Hazine arasındaki yazışmalar başladı. Yasal düzenlemelerin ardından banka Hazine'ye devredilecek. Bu süreçten sonra Hazine faaliyet lisansını tekrar alarak bankayı faaliyete geçirecek. Çok yüksek ihtimalle katılım bankası olacağı öğrenilen banka, haber kaynaklarının görüşlerine göre ihaleye çıkarılıp özel bir teşebbüse dönüştürülmek yerine kamuda kalacak. Bu şekilde kamu bankalarının faizsiz bankacılık yapmasıyla ilgili tartışmalar farklı bir boyut kazanacak. Beklentilere göre Türkbank kamuya ait faizsiz katılım bankası olarak faaliyet hayatına yeniden başlamış olacak.
Kaynak: Zaman

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.