Çarşamba 03.07.2013 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 03.07.2013 16:10

Çeyrek altını olanlar dikkat!

Son dönemde altının onsunda yaşanan fiyat düşüşünün çeyrek altına yansımadı.

ABD Merkez Bankası Fed'in tahvil satın alma programını sonlandıracağını açıkladığı günden bu yana yüzde 20'nin üzerinde değer kaybeden altının onsundaki bu düşüş Kapalıçarşı'da çeyrek fiyatlarına yansımadı.
Aksine onsun düşmesiyle çeyrek altına talep patladı. Ancak talep patlaması işçilik fiyatının da yükselmesine neden oldu. 7-8 lira olması gereken işçilik talep arttıkça 20 liraya kadar çıkıyor. Bu nedenle çeyrek altın 127 liradan satılması gerekirken 140 liraya satılıyor.
İstanbul Kuyumcular Odası Başkanı Alaattin kameroğlu çeyrek fiyatlarında düşüş yaşanmamasının nedenini şöyle açıkladı:
"Mal aynı, malın darlığından yokluğundan yararlanıp bundan rant yaratmaya çalışan bir anlaşıy. Çeyrek altın yine aynı çeyrek altın . Bu durumda çeyrek altın Alana kadar gidin yarım altın alın. Cumhuriyet ziynet lirası alın."
Kameroğlu, Ramazan ayında Cumhuriyet ve çeyrek altının fiyatının düşeceğini de açıkladı.
İKO Başkanı, "Bekleyin bir hafta 10 gün. Ramazanda işler durulacak. Suni yükselen cumnuriyet ve çeyrek altının fiyatı düşecektir" dedi. Kapalıçarşı'dan bir sarraf ise çeyrek fiyatları için, "127 liraya satmamazı gerekirmen 140 liraya satıyoruz şu anda. Altın geri gidince çeyrek piyasada kalmadı işçilik arttı. Darphanheden altın çıkmasın bekliyoruz çıkınca yine eski fiyatına kavuşacaktır" yorumunu yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.