Pazar 07.07.2013

Ramazan kolisine pazarlama timi

Zincir marketler, ramazan öncesinde harekete geçti. OSB'lerdeki firmaları ziyaret edip kumanya satmak için pazarlama timi kurdular

Ramazanla birlikte 4 milyar liralık ciroya ulaşması beklenen kumanya pazarı, zincir marketlerin iştahını kabarttı. Zincirler, ramazandan üç ay önce sadece bu işe özel pazarlama ekipleri kurarak, Organize Sanayi Bölgeleri (OSB) ve firmaların yoğun olduğu yerleri ziyaret etmeye başladı. Patronlara taksitli ödeme imkânı da sunan marketler, görüşmeleri ramazanın ortasına kadar sürdürecek.

BİNLERCE SİPARİŞ ALIYORLAR
"OSB'lerde 10 koli sipariş veren de var 3 bin de" diyen Biçen Marketleri'nin sahibi İhsan Biçen, taksitli satışın talep gördüğünü söyledi. Markette satılan kumanyaların en az 35 TL'den başladığını belirten Biçen, patronların işçilerine aldığı kolilerin ortalama fiyatının ise 50 TL olduğunu açıkladı. Yaz mevsimi dolayısıyla kolilerin içerisindeki ürünlerin bozulma ihtimali oldukça yüksek. Bu nedenle kendilerine gelen özel talep doğrultusunda ürünleri değiştirdiklerini kaydeden Biçen, hediye çeki satışının da iyi gittiğini belirtti. Biçen, "Buradaki ortalama fiyat ise 75 TL. Belki koliyi 30-40 liralık yaptırabilirsiniz. Ancak düşük miktarlı hediye çeki toplumdan tepki alır" şeklinde konuştu.

KONTÖRLÜ KART UYGULAMASI

Zincirler, koli ve hediye çeki satışına benzer bir uygulamayı da içine para yerine geçen kontör yüklenen ücretsiz market kartları için yapmaya başladı. Firmaları tek tek arayarak satış yapan market çalışanları, minimum 20 liradan başlayan bu kontörlerden en fazla 100 liralık olanların talep gördüğünü söyledi. Hatipoğlu Marketler Zinciri CEO'su Nurullah Öztürk, "Biz bu iş için 10 kişilik bir ekip kurduk. Çalışanlarımız yoğun bir şekilde telefonla satış yapıyorlar" dedi.
KUMANYANIN LÜKSÜ DE VAR
Marketler, 35 TL'den başlayıp 100 TL'ye kadar çıkan kumanyalarda lüks sınıf da yarattı. İhsan Biçen, bu yıl en çok tercih edilenlerin lüks paketler olduğunu söyledi. Bu paketlerde bilinen markaların ürünleri bulunuyor ve gramajlar daha yüksek. Un, yağ, şeker, bakliyat gibi ürünlere ek olarak zeytinyağı, çikolata, sucuk ve salam da var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.