Pazar 14.07.2013

Bizden de Google olur

1-20-35 yaş arası Y kuşağının yüzde 30'u Google'da çalışmak istiyor
2-% 60'ı gelecekte Türkiye'de Google benzeri şirket olacağından ümitli
3-İşverene mesajları net: Ortamı iyileştir, sorumluluklarımı bilirim
Önümüzdeki 20 yılın ekonomisine yön verecek Y jenerasyonunun iş hayatındaki tercihleri ortaya çıktı. StratejiCo'nun hazırladığı, ERA Araştırma'nın koordine ettiği ve gençlik konusu uzmanlarından Joseph Çiprut'un Youth Research'le görüşmelerini yaptırdığı saha çalışması 61 farklı üniversiteden 20-35 yaş arasında 292 genç ile yapıldı. Katılımcıların yüzde 68'i üniversiteden mezun olmuş ve bir şirkette çalışıyor. Yüzde 32'si ise öğrenci.
YÜZDE 60'I ÜMİTLİ

Araştırmada gençlere hayallerindeki şirketleri, Google ve bu şirketin karşılaştırılmasını, Türkiye'deki firmaların çalışma ortamına dair sorular yöneltildi. Sonuçlar en çok çalışılmak istenen şirketin Google olduğunu ortaya koydu. Gençlerin yüzde 30'u Google'da çalışmak istiyor. Gelecekte Türkiye'de Google gibi çalışma ortamına sahip olan bir şirketin çıkma ihtimali de yüzde 60'lık oranla ümit veriyor. Türkiye'de Google gibi şirketlerin olduğunu söyleyen yüzde 13'lük kesim de bunlara Turkcell, Alametifarika, Gittigidiyor'u örnek gösteriyor. StratejiCo'nun Sabah Ekonomi Servisi ile düzenlediği 25-30 yaş arası 11 gençle yapılan odak grup çalışmasına da Fatih Mıstaçoğlu (reklam yazarı), Birge Basık (proje yöneticisi), Erdi Çallı (yazılım mühendisi), Merve Tuğçe Sagun (yapım yönetmeni), Serap Doğan (gıda mühendisi), Meltem Parlak (yazılımcı), Serhat Bolsu (bilgisayar mühendisi), Burcu Yongacı (etkinlik yöneticisi), Deniz Oktar (bilgisayar mühendisi), Esen Çelikkol (yazılım mühendisi), Özlem Kasım (yazılım mühendisi) katıldı.
İYİ HİSSET, DAHA ÇOK ÇALIŞ
Gençler Google'ın çalışanlarına değer verdiğinin altını çiziyor. Google'un üniversitenin ismine değil, gençlerin sorun çözme yeteğindeki başarısına baktığını söylüyor. Ama işe alımlarda zorlu testler uyguladığını söylemeyi de ihmal etmiyor. Bazıları ya şirketle görüşmüş ya da orada çalışan arkadaşlarından dolayı bilgi sahibi. "Ofisin ortasında kaydırak var ama kimse öğle ortasında kaymıyor. Saate dayalı bir çalışma sistemi yok, göreve dayalı var" diyorlar. Google'ın yaptığının sembolik olduğunu belirten gençler, çalışma ortamının düzenlenmesinin arka planda "daha verimli çalışın, kendinizi iyi hissedinki daha çok çalışın" mesajı verdiğini belirtiyorlar.
VERİLEN GÖREV YAPILIYORSA SORUN YOK
Odak grup çalışmasından çıkan sonuç da saha araştırmasını doğruluyor. "Kimler Google'da çalışmak ister?" sorusuna çalışmaya katılan 11 genç de "hepimiz" yanıtını veriyor. Aslında hepsinin ortak fikri "Öyle bir yer kurmak isteriz" oluyor. İşyerinde en önemli şeyin performans olduğunu söyleyen gençler, "Size verilen görevi yerine getirebiliyorsanız sistem çalışıyor demektir. Hâlâ saat, kıyafet gibi noktalara takılıyorsanız bir sorun var" diyerek işverenlere nasıl bir iş modeli istediklerini anlatıyor. Bir şirketin çalışanında araması gereken en önemli özelliğin de sorumluluk olduğunu söylüyorlar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.