Giriş Tarihi: 14.7.2013

Fransa'yı kendi şirketi de vurdu

Avrupa'nın en büyük ekonomilerinden Fransa'ya kendi reyting şirketi Fitch'ten not darbesi indi. Reyting şirketi ülkenin son 3A notunu da elinden aldı

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch, dünyanın 5, Avrupa'nın ise 2'nci büyük ekonomisi Fransa'ya not darbesi indirdi. Yüzde 60 hissesi Fransızlar'ın elinde olan reyting şirketi, ülkenin kredi notunu en üst seviye olan AAA'dan, AA+'ya düşürdü. Ülkenin görünümü ise durağan olarak belirledi.

BÜYÜME ENDİŞE VERİCİ

Fitch, kredi notunun düşürülmesine Fransa ekonomisinin büyüme hızıyla ilgili endişeleri gerekçe gösterdi. Açıklamada ayrıca kamu borçlarının artışındaki tehlikeye de dikkat çekildi. Fitch, Fransa'nın borçlanma oranının yüzde 49'dan yüksek olduğunu belirtirken, ekonomik büyümenin 2013'te yüzde 0.3, 2014'te ise yüzde 0.7 olacağı tahmininde bulundu.

AVRUPA'DA 4 ÜLKE KALDI

Daha önce de Moody's ve Standard & Poor's Fransa'yı en üst seviyedeki ülkelerin sahip olduğu not grubundan çıkarmıştı. Bu iki kuruluşu takip eden Fitch'in kararıyla Fransa'nın AAA notu kalmadı. Fransa'nın notu ilk olarak Standard & Poor's tarafından 2012 Ocak ayında düşürülmüştü. Bunu aynı yılın kasım ayında ülkenin notunu Aaa'dan Aa1'e düşüren Moody's takip etmişti. Fitch'in kararından sonra Avrupa'da da üç büyük derecelendirme kuruluşundan 3A notuna sahip olan sadece 4 ülke kaldı. Bunlar Almanya, Finlandiya, Lüksemburg ve Hollanda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.