Pazartesi 15.07.2013
Son Güncelleme: Pazartesi 15.07.2013

Mercedes'in CEO'suna Türkiye dopingi

Lüks otomobil markası Mercedes, dünyanın 1 numarası olma hedefine Türkiye ile yaklaşıyor. İlk 6 ayda markanın satışlarını en çok artırdığı ülke Türkiye oldu. Almanya'da ise satışlar yüzde 3.3 geriledi

Mercedes-Benz'in İstanbul doğumlu Başkanı Dr. Dieter Zetsche'nin dünyanın 1 numaralı lüks otomobil markası olma hedefine en büyük destek Türkiye'den geldi. İlk 6 ayda satışlarını yüzde 6.4 artırarak 694 bin 433 adete çıkaran Mercedes-Benz, en çok Türkiye'de büyüdü. Markanın satışları Türkiye'de yüzde 75.1 artarken, Türkiye'yi yüzde 19.9 ile Rusya, yüzde 19.6 ile Belçika ve yüzde 15 ile İngiltere izledi. Türkiye'de altın çağını yaşayan Mercedes'in ana vatanı Almanya'daki satışları ise yüzde 3.3 geriledi.

YENİ MODEL KATKISI

Mercedes-Benz Türk A.Ş. Otomobil Pazarlama ve Satış Müdürü Şükrü Bekdikhan, ilk 6 ayda otomobil pazarının yüzde 19 büyümesine rağmen Mercedes'in satışlarını yüzde 75 arttırdığını söyledi. İlk yarıda 8 bin 252 adetlik satış gerçekleştirdiklerini kaydeden Bekdikhan, Türkiye'nin Mercedes dünyasında satışlarını en çok artıran ülke olduğuna dikkat çekti. Bekdikhan, şunları söyledi: "Bu başarıda en büyük pay satışlarımızın yüzde 26'sını oluşturan A Serisi'nin oldu. CLA ise kısa sürede 952 adetlik satış rakamına ulaştı. Yıl sonunda lüks segmentin 1 numarası olmayı hedefliyoruz. 1.6 lt'lik E Serisi ve yeni S Serisi ile iddialıyız."
RAKİPLERE MEYDAN OKUDU
Mercedes-BENZ'i dünyanın en çok satan ve en kârlı lüks otomobil markası yapmak için atağa kalkan Zetsche, BMW ve Audi'ye meydan okuyor. Zetsche, iki yıl önce çalışanlarına yazdığı mektupta şunları söylemişti: "Rakiplerimiz daha hızlı ve kârlı bir şekilde büyüyorlar. Fakat bunlar sadece kısa süreli olaylar ve abartılmamaları gerekiyor. Ne de olsa en iyi yeni ürünlerimizin birçoğunu henüz piyasaya sürmedik. Uzun vadede ikincilikle hatta üçüncülükle yetinemeyiz. Biz sürünün en önünde olmalıyız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.