Çarşamba 17.07.2013

Japonlar Mars oldu

Japon devi Hitachi, rotasını Türkiye'ye çevirdi. 108 milyar dolarlık Hitachi, filosunda 1.000 TIR'a sahip Mars Lojistik'in yüzde 51'ini satın aldı

Dünyaca ünlü lojistik şirketlerinin yeni üssü Türkiye, bir devi daha ağırlıyor. Japonya'nın 103 yıllık sanayi devi Hitachi, Türk lojistik pazarına Mars ile girdi. Japon şirket, Türkiye'nin en büyük lojistik firması Mars Lojistik'in yüzde 51'ini satın aldı. Küresel alanda lojistik sektöründe büyümenin bir parçası olarak Türkiye'ye geldiklerini dile getiren Hitachi Transport Systems'in Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Yauso Nakatani, hisse alım sürecinin ekim ayında tamamlanacağını söyledi. Nakatani, hisse devriyle birlikte Avrupa, Asya, Rusya ve Afrika arasında önemli bir noktada yer alacaklarını kaydetti.

FİLOSUNDA 1.000 TIR VAR

50 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan Türk lojistik pazarının en önemli oyuncuları arasında gösterilen ve düzenlediği uluslararası seferler bakımından ilk sırada yer alan Mars, geçen yılı 224 milyon euro yani yaklaşık 580 milyon liralık ciroyla kapattı. Filosunda 1000 TIR'ı bulunan şirket, 2013'te ise 275 milyon euro (710 milyon TL) ciro hedefliyor. Mars'ın Lüksemburg, İtalya ve Çin'de şubeleri bulunuyor.
CİROSU 108 MİLYAR $
1989'da kurulan ve Renault, Michelin, Ford, Inditex, Mango ve Tüpraş gibi 7 bin 500 müşteriye hizmet veren şirketin kalan hisseleri, şu andaki ortak olan Garip Sahillioğlu CEO olarak devam edecek. Mars'ın ana ortağı olacak Japon Hitachi ise dünyanın en büyük şirketleri arasında. Şirket, Fortune 500'de 108 milyar dolarlık ciro ile 38'nci sırada yer alıyor. Hitachi'nin çalışan sayısı ise 326 bin.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.